۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۱۴۶۰۸۹
محسن رضایی:

ترکیه و عربستان بیش از این ابزار دست آمریکا نشوند

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دولتمردان ترکیه و عربستان خواست بیش از این آلت دست استکبار و آمریکا نشده و متوجه نقشه اصلی آنان که از بین بردن اسلام است باشند.
محسن رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز ایران 1404، به بیان رابطه این دو پرداخت و از سند چشم‌انداز 1404 به عنوان دومین سند مکتوب مدیریتی و برنامه‌ریزی کشور که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، یاد کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌های اقتصادی و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی گسترده دشمنان علیه ملت ایران، مطرح شدن موضوع مهم «اقتصاد مقاومتی» از سوی رهبر معظم انقلاب را تنها راه ایستادگی در برابر این تحریم‌ها عنوان و سال‌های آینده را برتری اندیشه ایرانیان نسبت به آمریکایی‌ها ارزیابی کرد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ماه‌ها و سال‌های آینده را با قدرت تمام به پیش خواهیم برد و بهترین زندگی و یک پیشرفت بزرگی را برای ملت در سطح منطقه به وجود خواهیم آورد، افزود: ملت ایران با اندیشه، تدبیر و ایمان واقعی به جنگ گاوچران‌های آمریکایی‌ می‌روند که وقتی منطق آنان کم می‌آید از زور سلاح استفاده می‌کنند.

 

فراهم شدن امنیت اسرائیل و محو اسلام مهم‌ترین هدف اسکتبار

وی با اشاره به برخی کشورهای اسلامی منطقه که فریب ناتو را خورده‌اند و به عنوان عمله آمریکایی‌ها در بازی سیاسی آنان وارد شده و یک ناامنی در منطقه به وجود آورده‌اند، فشار اقتصادی و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی سوء دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران را بی‌اثر دانست.

 

رضایی با بیان این‌که غرب بسیاری از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی را قطع کرده، در حالی که با تمام قدرت علیه ملت ایران و جهان اسلام فعالیت رسانه‌ای می‌کنند، دست‌یابی به منافع عظیم نفتی، فراهم شدن امنیت اسرائیل و محو اسلام از کره خاکی را مهم‌ترین اهداف استکبار جهانی عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: مسأله اصلی استکبار، تنها ایران اسلامی نیست، ترکیه و عربستان دچار اشتباه نشوند، استفاده آمریکا از عربستان و ترکیه روزی تمام می‌شود و سراغ دیگر کشورها خواهند رفت، چراکه آنان هدف بسیار خطرناکی را درباره منطقه خاورمیانه در پیش گرفته‌اند و آن مبارزه با قرآن مجید و پیامبر اکرم‌(ص) است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: طرح آمریکایی‌ها برای منطقه خاورمیانه مسأله سوریه، بحرین، آقای مرسی و اردوغان نیست، آنها طرح بسیار خطرناکی برای این منطقه در پیش گرفته‌اند که در سند چشم انداز 1404 که در سال 82 طراحی شد، به این نکته که آمریکایی‌ها دیر یا زود وارد منطقه می‌شوند، اشاره شده بود.

 

وی با بیان این‌که ایران اسلامی مانند یک سد بزرگ دفاعی هم برای ملت خود و هم برای منطقه اقدام می‌کند، بر خنثی کردن تحریم‌ها و از بین بردن نقشه خطرناکی که با سوء استفاده از کشورهای منطقه و ساده‌اندیشی آنها طرح‌ریزی شده است، تأکید کرد و افزود: امروز رهبر معظم انقلاب تنها است، باید بیدار شویم.

 

رضایی توجه به شرایط حساس ایران و منطقه را ضروری دانست و با بیان این‌که نباید فریب اوباما را خورد، ابراز کرد: جنگ چیزی است که آنها به دنبالش هستند، چراکه وقتی جواب گفت‌وگوی ما را با توهین و تحریم‌های اقتصادی می‌دهند، معلوم است که در برابر ایدئولوژی و برنامه‌های انسان‌دوستانه ما کم آورده‌اند.

 

مسؤولان می‌توانستند در سیاست خارجی بهتر عمل کنند

وی یادآور شد: ایران اسلامی در مسأله هسته‌ای همه همکاری‌های لازم را کرد و هیچ نقطه‌ای نیست که زیر دوربین‌های آژانس بین‌المللی اتمی نباشد، آنها شش ابهام داشتند که ایران جواب داد و آنان مکتوب نوشتند که دیگر هیچ ابهامی در مسأله هسته‌ای ایران ندارند، اما اگر هیچ ابهامی ندارند پس چرا ملت ما را تحریم کردند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره بر این نکته که شاید مسؤولان می‌توانستند در سیاست خارجی بهتر از این عمل کنند و بهانه‌ها را از دست آنان بگیرند و آمریکایی‌ها را بیشتر تنها بگذارند، متذکر شد: مطمئن باشید که دشمنان اگر در مسأله هسته‌ای به نتجیه نرسند، در جای دیگر، توطئه خواهند کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به تبیین مطالب پیشین پرداخت و با اشاره به سه رویارویی ملت ایران با آمریکا، پیش و پس از انقلاب اسلامی، گفت: نخستین رویارویی ملت ایران با آمریکایی‌ها انقلاب اسلامی بود، مردم یک رژیم استبدادی را واژگون کردند و آنها مقاومت می‌کردند و مردم را به گلوله می‌بستند.

 

رضایی ادامه داد: دومین رویارویی در مسأله دفاع مقدس بود که حمله کردند و سرزمین‌های وسیعی از ایران را که ده‌ها برابر بحرین و قطر بود، گرفتند؛ اگرچه سرزمین‌هایمان را آزاد کردیم، اما افزون بر آزاد کردن سرزمین‌ها، اقتدار از دست رفته طی سیصد سال گذشته را دوباره احیا کردیم و به یک قدرت بازدارنده رسیدیم.

 

وی با بیان این‌که پس از چهارده سال تنش‌زدایی و آتش بسی که بین نظام اسلامی ایران و غرب برقرار شده بود، وارد رویارویی سوم شدیم که نام آن را مبارزه تمدنی می‌گذاریم، ابراز کرد: مشکل ما با غرب دیگر بر روی سرزمین و مسائل سیاسی نیست، مسأله مهم مبارزه تمدنی است که بین ما و غرب آغاز شده است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از ماهواره‌ها و تحریم اقتصادی به عنوان ابزار دشمن در این مبارزه تمدنی نام برد و گفت: مسأله مهم این است که ایران اسلامی در منطقه حضور داشته باشد و الگوی زندگی و اقتصادی را تعیین کند یا آنها و کشورهای اسلامی و منطقه بر پای خود بایستند یا به استعمار جدید متصل باشند.

 

اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی در کانون مبارزه تمدنی است، موفقیت در اقتصاد را سبب فراهم شدن امکانات مناسب در مسائل فرهنگی و سیاسی برای نهایی کردن پیروزی ملت ایران دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، نه تنها وضعیت زندگی مردم باید بهبود پیدا کند بلکه اقتصاد مقاومتی باید به نفوذ اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی در یک منطقه بزرگ تبدیل شود.

 

رضایی از صرفه‌جویی به عنوان یکی از اصول اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: اقتصاد مقاومتی محور و کانون یک رویارویی جدید است و ‌برای موفق شدن در این صحنه، دولت، مجلس، قوه قضائیه و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و مردم همان‌طور که در انقلاب و جنگ نیروی اصلی بودند، در اقتصاد مقاومتی هم نیروی اصلی باشند.

 

وی گفت: برای حرکت رو به رشد جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندی برداشته شده است، اما برای رسیدن به قله نهایی، دشمنان انقلاب اسلامی با تحریم اقتصادی کمین کرده‌اند تا زندگی مردم را در داخل با مشکل مواجه کنند؛ مردم از نظر اقتصادی تحت فشار هستند و همه دوستان باید برادرانه با ایثار و فداکاری دست به دست هم دهند تا از این گردنه عبور کنند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات