۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۴۶۱۰۰
نماینده خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب کربلا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب کربلا است، گفت: این انقلاب به ما آموخت که هرگز زیربار زورگویی نظام سلطه نرویم، از این رو ما به دلیل مخالفت با نظام ارباب و رعیتی غرب از سوی استکبار جهانی مورد فشار و تحریم شدید قرار گرفته ایم.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل شب گذشته در اختتامیه دهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) حسینی در اردبیل اظهار داشت: شناخت امام و تبعیت از رهبر مهم ترین پیام و فلسفه عاشورا در کربلای بشریت بوده است.


وی با بیان این‌که فلسفه عاشورا تنها برای یک مقطع تاریخی نبوده است، خاطرنشان کرد: اینکه تصور شود قیام اباعبدالله الحسین(ع) با دفن پیکر مبارکش در سال 61 هجری قمری دفن شده است، تفکری باطل و انحرافی بوده که شیعه با عزاداری‌هایش به مقابله با آن پرداخته است.


امام جمعه اردبیل گفت: تنها گریستن و ماتم گرفتن بر حسین(ع) کافی نیست، دشمنان اسلام می خواهند که مسلمانان فقط یک عاطفه و احساس 10 روزه به قیام عاشورا و شهادت آن امام همام داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که عزاداری بی‌معرفت در ماه محرم و صفر هیچ فایده‌ای به حال فرد و جامعه نخواهد داشت، گفت: تفکری که اعلام می کند؛ شیعه تنها به خاطر عواطف و احساسات برای او اشک می ریزد و عزاداری می کند، انحرافی بوده و بدترین خیانت به امام حسین(ع) است.


وی با اشاره به این‌که سخنان سرور و سالار شهیدان حرف دل بشریت و نشأت گرتفه از اصول آرمانی جامعه آرمانی اسلام است، افزود: خون حسین(ع) ابدیت یافته و خونی نیست که بتوان آن را دفن کرد، تا دنیا هست منشاء هدایت انسان‌ها به سوی آزادگی نیز خواهد بود.


نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تلاش برای زنده نگه‌ داشتن فرهنگ عاشورا، تنها با آزادگی و نپذیرفتن خودکامگی عده ای سلطه‌گر محقق می شود، عده‌ای زورگو و سلطه‌گر، نظام جهان را به ارباب و رعیت تقسیم کرده اند و می گویند عده ای اندک ارباب عده زیادی رعیت باشند، این مسأله با آرمان حسینی منافات دارد.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب کربلا است، گفت: این انقلاب به ما آموخت که هرگز زیربار زورگویی نظام سلطه نرویم، از این رو ما به دلیل مخالفت با نظام ارباب و رعیتی غرب از سوی استکبار جهانی مورد فشار و تحریم شدید قرار گرفته ایم.


گفتنی است، همزمان با اختتامیه دهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) حسینی در اردبیل از 30 چهره شاخص بین المللی و ایرانی تجلیل و از تمبر یادبود و لوح فشرده اولین مقتل رونمایی شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات