۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۴۶۱۰۵

جلسه شورای برنامه ریزی جشنواره قرآنی آیات برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه شورای برنامه ریزی دومین دوره جشنواره قرآنی آیات با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان دبیرخانه این جشنواره برگزار شد.
جشنواره قرآني آيات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه شورای برنامه ریزی جشنواره قرآنی آیات امروز با حضور حجت الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان دبیرخانه این جشنواره در مهمان سرای وزارت ارشاد برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که زبان قرآن، زبان فطرت است و به همین دلیل بین المللی می شود اظهار داشت: هنر از احساسات عمیق انسان تراوش می کند و یک موهبت الهی است به همین دلیل آمیزه ای است که جغرافیا، مذهب و سلائق مختلف نمی شناسد به طوری که قرآن برای این که جاودانه بماند از این آمیزه به شدت استفاده می کند.

وی با بیان این که ارشاد به معنی ایجاد هدایت و رشد مستمر است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسؤول تحقق فلسفه خلقت انسان یعنی همان رشد مستمر است بیان داشت: یکی از راه های ارتقای سطح انسان ها پیاده کردن معارف الهی در قالب های جذاب هنری است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که مراسم اختتامیه جشنواره از دهم دی ماه تا پانزدهم بهمن ماه برگزار می شود ابراز داشت: اگر تعداد آثار بالا برود اهمیتی ندارد و ما به دنبال کیفی سازی آن هستیم و همچنین حوزه های علمیه زیرساخت جشنواره قرآنی آیات هستند.

شایان ذکر است کبیری، شاعر اهل بیت(ع) در این جلسه اشعاری با موضوع مباهله را تقدیم حضار کرد./956/پ202/ب 

 

ارسال نظرات