۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۴۶۱۱۲
امام جمعه تبریز:

عزاداری امام حسین با معرفت و بصیرت باشد/ با آمریکای زورگو مذاکره نمی کنیم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به در پیش بودن ماه محرم الحرام، تاکید کرد: عزاداری سرور و سالار شهیدان باید همراه با معرفت و بصیرت باشد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به این‌که آمریکا هنوز دارای خوی استکباری و استعماری سه دهه گذشته است، اظهار داشت: ملت ایران حاضر نیست به هر قیمتی و یا با هر شرط و شروطی پای میز مذاکره بنشیند.

 

وی با تأکید بر این‌که ملت ایران اهل مذاکره است، اما نه با آمریکایی که زورگوست، خاطرنشان کرد: ملت ایران با الهام از امام خمینی(ره) که فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، اجازه نخواهد داد تحریم‌های اقتصادی دشمن، آرمان‌های امام و شهدا را پایمال کند.

 

آیت الله شبستری با اشاره به طرح مسائلی پیرامون مذاکره با آمریکا برای خروج از تحریم‌ها تصریح کرد: ایران اسلامی در صورتی با درخواست آمریکا برای مذاکره موافقت خواهد کرد که این کشور از خوی استکباری خود دست برداشته و اموال بلوکه شده ایران را آزاد کند که به نظر می رسد، خوی استکباری آمریکا اصلاح شدنی نیست.

 

وی با بیان این‌که اکثریت ملت ایران اسلامی هرگونه مذاکره با آمریکای جنایتکار را غیر قابل تحقق می دانند، گفت: جنایات و توطئه های آمریکا در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی مسأله ای نیست که بتوان فراموش کرد، حقیقت آن است که آمریکا همواره درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده است.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهار داشت: آنان که ادعای دموکراسی و آزادی بیان در غرب دارند، چگونه انتخابات آمریکا را قبول می کنند، انتخاباتی که مردم باید به صوری دو مرحله‌ای آن هم به صورت غیرمستقیم عالی‌ترین مقام کشور خود را انتخاب کنند.

 

امام جمعه تبریز ادامه داد: مردم آمریکا دخالت مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری ندارند، بلکه آنها به 538 هیأت در آمریکا رای می دهند و هر نامزدی که بتواند آرای 270هیات را به دست آورد، به عنوان رییس جمهوری انتخاب می شود، در حقیقت تنها دو حزب دمکرات و جمهوری خواه در این کشور مطرح هستند.

 

وی با اشاره به این‌که سایر احزاب سیاسی آمریکا از جمله سبز، لیبرال و صلح طلب به دلیل سیاست های حاکم قدرت انتخاباتی و تبلیغاتی ندارند، گفت: این در حالی است که در بحران اقتصادی غرب، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با هزینه‌های سرسام‌آوری همراه بوده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در شرایطی که از یک طرف بیشتر ملت آمریکا با گرسنگی، مشکلات اقتصادی و بیکاری روبه رو بوده و با آنها دست و پنجه نرم می کنند و از طرفی دیگر طوفان اخیر خسارات مالی و جانی در این کشور به همراه داشت، این هزینه سرسام آور برای انتخابات خرج شد.

 

وی با اشاره به این‌که کنگره آمریکا به طبقه مستضعف بی اعتنا بوده و وامدار سرمایه داران و شرکت های صهیونیستی هستند، افزود: هدف اصلی این شرکت ها اسلام ستیزی است، خصومت آنها با ایران محرز بوده و نامزد انتخاباتی هر کسی که باشد، فرقی نمی کند چراکه هر کدام در مبارزه انتخاباتی خود حمایت از رژیم صهیونیستی را مطرح می کنند.

 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم، به تشریح اهمیت عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخت و اظهار داشت: عزاداری برای آن حضرت باید با معرفت و بصیرت همراه باشد./935/پ202/ج

ارسال نظرات