۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۴۶۱۳۹

توصیه های مهم آیت الله صافی گلپایگانی به جامعه مدرسین

خبرگزاری رسا ـ حضرت ‌آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر این که جامعه مدرسین باید بین المللی باشد، گفت: باید افرادی که از کشورهای دیگر که در حوزه علمیه قم، طلبه و روحانی دارند و بعضی از آنها از اساتید محترم می باشند نیز در جامعه مدرسین حضور داشته باشند.
جلسه جامعه مدرسين در بيت آيت الله صافي گلپايگاني جلسه جامعه مدرسين در بيت آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه جامعه مدرسین قم روز جمعه در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد.
این مرجع تقلید در این دیدار وظائف مهم روحانیت در عصر حاضر را با توجه به اوضاع کنونی کشور و منطقه بیان کرد.
وی در ادامه درباره استقلال و بالندگی حوزه های علمیه و نظارت و اشراف کامل روحانیت و جامعه مدرسین بر امور دینی، اجتماعی و سیاسی و به ویژه مسائل فرهنگی و اخلاقی و مسائل اقتصادی و تورّم و گرانی مطالب مهمّی را تذکر داد.
این مرجع تقلید وظیفه مهم حوزه ها را ترویج علم و عالم پروری دانست و گفت: اگر بخواهیم مقامات عالمان دین را بشناسیم، باید آنها را به کتاب های علمی و امر به معروف و نهی از منکر و خدمات دینی و اجتماعی بشناسیم، مثلاً شیخ طوسی را باید به کتاب هایش، مانند خلاف و تهذیب و استبصار شناخت. اینها کرامت است. علامه حلّی را باید به خدمات او به مذهب شناخت. نباید کسانی را که نه عالم بودند و نه امر به معروف و نهی از منکر داشتند و فقط در خانه نشسته اند صاحب کرامت معرفی کرد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه بیانات مهم خود اظهار داشت: جامعه مدرسین باید بین المللی باشد و از کشورهای دیگر که در حوزه علمیه قم، طلبه و روحانی دارند و بعضی از آنها از اساتید محترم می باشند نیز حضور داشته باشند.
وی در بخش دیگری از بیانات خود، از اعضای محترم جامعه مدرسین تقدیر و خدمات آنها را به اسلام و انقلاب اسلامی ستوده و مطالب مهم دیگری را به طور خصوصی بیان کرد.
در ابتدای این دیدار، آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین گزارشی درباره اقدامات و فعالیت های جامعه مدرسین ارائه کرد./924/د102/ج
 
ارسال نظرات