۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۴۶۱۸۸
امام جمعه زنجان:

نماز جمعه نمایش قدرت سیاسی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌که دشمنان از شکوه و عظمت نمازهای جمعه در امت اسلامی همواره واهمه داشته‌اند، گفت: نماز جمعه بارزترین نمایش قدرت سیاسی و اجتماعی مسلمانان است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در گردهمایی معاونان فرهنگی ستادهای نماز جمعه کشور در زنجان با تأکید بر بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه بارزترین نمایش قدرت سیاسی و اجتماعی مسلمانان است.

 

وی با بیان این‌که دشمنان از شکوه و عظمت نمازهای جمعه در امت اسلامی همواره واهمه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: شهدای محراب از جمله آیت الله قاضی، آیت الله مدنی، آیت الله دستغیب و آیت الله اشرفی اصفهانی همه سند مجاهدت علما در سنگر نماز جمعه هستند.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که به برکت انقلاب اسلامی نماز جمعه در سراسر کشور و در دورترین نقاط ایران اسلامی اقامه می شود، گفت: نماز جمعه مرکز اتحاد و انسجام ملت ایران برای مقابله با توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی خاطرنشان کرد: باید همزمان با تشویق جوانان برای حضور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، برنامه های فرهنگی و ترویجی مختلفی برای رونق نمازهای جماعت در مساجد پیش بینی شود.

 

همچنین حجت الاسلام رضا موسوی، رپیس شورای هماهنگی ائمه جمعه استان زنجان در سخنانی با اشاره به این‌که 50 درصد اعضای ستاد نماز جمعه استان زنجان را جوانان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: در حال حاضر 900 نفر به عنوان اعضای ستاد نماز جمعه استان فعالیت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: 600 نفر از اعضای این ستاد را آقایان و 300 نفر را بانوان تشکیل می دهد که 30 درصد این تعداد دیپلم و فوق دیپلم هستند، 10 درصد اعضا با تحصیلات حوزوی و 10 درصد نیز زیر دیپلم هستند، جلسات شورای هماهنگی نماز جمعه نیز هر 15 روز یک بار برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این‌که هم اکنون نماز جمعه در 14 شهر استان زنجان اقامه می‌شود، به تشریح اهداف برگزاری دومین همایش تخصصی معاونت‌های فرهنگی ستادهای نماز جمعه کشور در زنجان پرداخت و گفت: این همایش با حضور نمایندگان فرهنگی 12 استان همراه است./935/پ202/ب

ارسال نظرات