۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۴۶۱۹۵

گردهمایی معاونان فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در آستانه ماه محرم، با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار شد.
شوراي سياست گذاري ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، معاون امور استان‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور امروز در گردهمایی یک روزه معاونان دفاتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در زنجان اظهار داشت: بصیرت‌بخشی و روشنگری در حوزه های مختلف از وظایف ائمه جمعه است.

 

وی با تأکید بر تبیین مواضع سیاسی و فرهنگی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه خاطرنشان کرد: با تبیین مواضع رهبری در نماز جمعه، مردم علاوه بر آنکه با فرصت های پیش روی نظام اسلامی آشنا می شوند، مسؤولان نیز در مسیر اولویت‌بندی برنامه های فرهنگی قرار می گیرند.

 

معاون امور استان‌های شورای ائمه جمعه کشور در ادامه از فعالیت 36 هزار نیروی انسانی در ستادهای نماز جمعه کشور خبر داد و گفت: مهم ترین رسالت ائمه جمعه اجرای سیاست های مدنظر امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است، بخش فرهنگی دفاتر ائمه جمعه نیز برنامه‌های تعریف‌شده متعددی دارند که بایستی با دقت، تلاش و برنامه ریزی محقق شوند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر ایجاد جذابیت برای حضور بیش از پیش جوانان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه افزود: هماهنگی و همکاری تمام نهادهای فرهنگی برای پیشبرد اهداف کلان کشور ضرورت دارد، چراکه عملکرد جزیره ای مانع دستیابی به نتایج مطلوب دانست.

 

وی خواستار نگرش دین‌محور به برنامه‌های کلان فرهنگی کشور شد و تصریح کرد: برنامه های فرهنگی معاونت های فرهنگی ستاد ائمه جمعه باید در راستای ایجاد تنوع و جذابیت و البته با هماهنگی و انسجام سایر دستگاه های فرهنگی صورت گیرد.

 

همچنین محمد رئوفی نژاد، استاندار زنجان در سخنانی با تأکید بر اهمیت برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر کشور اظهار داشت: نماز جمعه فضا و ظرفیت فرهنگی و معنوی بسیاری دارد که باید از این فرصت برای جذب افراد مختلف به نحو احسن استفاده کرد.

 

وی با تشریح ظرفیت‌های فرهنگی، دینی، سیاسی، اجتماعی نماز جمعه گفت: نماز جمعه باید به محلی برای جذب قلوب مؤمنین در راستای تحقق وحدت و انسجام اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی تبدیل شوند./935/پ203/ب

ارسال نظرات