۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۶۲۱۰
امام جمعه اردبیل:

روحانیان زیبایی‌های دین را تبلیغ کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر اخلاص و طهارت در انجام رسالت تبلیغی و ذی‌طلبگی، گفت: در شرایطی که اسلام با تهاجم شدید فرهنگی دشمنان مواجه است، روحانیان زیبایی‌های دین را تبلیغ کنند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، روز گذشته در جمع طلاب و روحانیان مدارس علمیه شهر اردبیل با تأکید بر نقش روحانیت در بصیرت و آگاهی مردم نسبت به جریانات روز جامعه اسلامی اظهار داشت: تحقق پویایی و تحول در حوزه های علمیه نیازمند تربیت طلابی محقق، پژوهشگر و آگاه به وظایف است.

 

وی خاطرنشان کرد: روحانیت نقش روشنگری و هدایت جامعه برای جلوگیری از بروز انحرافات و کج‌روی ها تا ظهور حضرت مهدی(عج) و ایجاد حکومت واحد جهانی را بر عهده دارند، در چنین شرایطی کار روحانیت بسیار خطیر و ارزشمند است که البته حساسیت رسالت متولیان حوزوی بیش از گذشته نمایان می شود.

 

نماینده خبرگان رهبری خواستار توجه و اهتمام جدی مدیران مدارس علمیه اردبیل در تربیت و پرورش طلاب جوان با اخلاص و پاکدامن شد و گفت: این عالمان دینی و روحانیان معتقد و پاک نفس هستند که با ترویج و بیان زیبایی ها و آموزه های دین مبین اسلام جامعه را از انحرافات و ناهنجاری ها و فساد و تباهی دور نگه می دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که اخلاص و طهارت در انجام وظیفه روحانیت از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: طلاب برای پاسخگویی به شبهات، باید به علوم و فناوری های جدید مجهز شوند، چراکه دشمنان اسلام لحظه به لحظه در پی مقابله و ضربه به اسلام با استفاده از روش های جدید هستند.

 

نماینده خبرگان رهبری یکی از راهکارهای تبلیغی دشمن را ایجاد بی‌اعتمادی میان مردم دانست و تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی، اشاعه خرافات و روی آوردن به هرگونه بدعت بزرگ‌ترین تهدید برای امر تبلیغ هستند که رسالت روحانیان در این حوزه بسیار سنگین است.

 

وی خواستار تهذیب نفس و اخلاص طلاب ورودی جدید حوزه های علمیه در دوران تحصیل علوم دینی شد و دنیازدگی روحانیان را یکی از مهمترین آفت ‌های عرصه تبلیغ دانست و گفت: قداست عالم و روحانی به زهد اوست و مردم انتظار دارند روحانی و عالم ربانی آنها خود اصلاح ‌گر برخی رفتارها و اندیشه‌های غلط باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی احترام به استاد، اخلاق حسنه، تهذیب نفس، ایثار، تقوا، اخلاص، خضوع، تواضع و فروتنی را لازمه حضور در کلاس های درس حوزه و حجره‌های طلبگی دانست و گفت: باید افتخار کنید که توفیق سربازی امام زمان(عج) را یافته‌اید./935/پ202/ب

ارسال نظرات