۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۴۶۲۱۲
استاندار قم؛

قم در میان شهرهای دیگر الگو شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم گفت: شهر قم دارای برتری‌هایی نسبت به شهرهای دیگر است و باید برای الگو و نمونه شدن این شهر تلاش شود.
کرم رضا پيريايي استاندار جديد قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ کرمرضا پیریایی، استاندار قم،‌ عصر دیروز در مراسم جشن بزرگ شکرانه خدمت که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد،‌گفت: قم شهر کریمه اهل‌بیت(ع) و جهان‌شهر است، وجود مؤلفه‌های دیگری همچون مراجع و نهادهای مختلف حوزوی این شهر را ویژه کرده است.

وی افزود: قم همچنین شهر آغازکننده انقلاب و جایگاه تربیت رهبر معظم انقلاب است، با وجود این ویژگی‌ها برای اسوه شدن و الگو شدن قم تلاش بیشتری شود.

استاندار قم با بیان این‌که در شهر کریمه اهل‌بیت(ع)  تجلیل از بزرگان و پیشکسوتان بسیار مطلوب و مناسب است،‌ خاطرنشان کرد: همچنین گردهمایی شهرداران گذشته قم فعالیت بسیار ارزنده و کار ویژه‌ای محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که در شهرداری فعالیتی داشته‌اند دست به ثبت تجربیات خود بزنند و این تجربه‌ها را در اختیار دیگر خدمت‌گزاران قرار دهند.

پیریایی اظهار داشت: انتشار کتاب تجربه مجموعه شهرداری، کار پرفایده‌ای است و می‌تواند الگویی برای شهرهای دیگر در ثبت تجربیات خود شود.

وی ادامه داد: اولین شهردار قم،‌ آقای محمد عرب است، و تعصب ایشان درباره سازمان شهرداری قم مثال زدنی است.

استاندار قم اظهار داشت: همه مجموعه‌ها وظایفی را بر عهده دارند،‌ اما باید دانست که مهم‌ترین وظیفه‌ مسؤولان پی‌گیری وفاق و همدلی است.

وی ابراز داشت: شیطان زمینه اختلاف را ایجاد می‌کند اما باید با تیزهوشی و فراست باید از دام شیطان گریخت و اجازه نداد که بذر اختلاف و تفرقه در میان مسؤولان پاشیده شود.

پیریایی افزود: اگر تفرقه به وجود آمد،‌ باید منتظر نتیجه‌های ناگواری بود، و این مجلس یعنی جمع کردن مدیران مختلف شهرداری برای ایجاد همدلی است.

وی بیان داشت: رسانه‌های ملی و استانی به تبلیغ جشن بزرگ شکرانه خدمت بپردازند، زیرا الگویی برای دیگر شهرها محسوب می‌شود.

استاندار قم با بیان این‌که قم باید الگوی مدنیت اسلامی برای دیگر شهرها شود، ادامه داد: در این میان شورای شهر و مجموعه شهرداری وظیفه مهمی بر عهده دارند.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند که خدمت به قم، فقط خدمت به یک شهر نیست، بلکه خدمت به نظام اسلامی و کشور ایران است،‌ و مجموعه شهرداری می‌تواند مصداق بارز این خدمت را به نمایش بگذارد.

پیریایی بیان داشت: باید نهاد شهرداری قم را در عرصه‌های مختلف تقویت کرد و باید گفت مجموعه فعلی شهرداری وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد و به تقویت زیرساخت‌های شهر قم توجه ویژه می‌کند.

وی در پایان گفت: شورای اسلامی شهر قم و هم مجموعه شهرداری با جدیت وظیفه خود را انجام داده‌اند و اعضای این دومجموعه بدانند که استانداری به هر نحو ممکن از آنان حمایت می‌کند./914/پ203/ن

ارسال نظرات