۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۴۶۲۲۵

گردهمایی مبلغان طرح هجرت مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مبلغان طرح هجرت مازندران با حضور آیت الله طبرسی برگزار شد.
گردهمايي مبلغان

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، روز گذشته در این مراسم با اشاره به نقش مبلغان دینی در ترویج ارزش های ناب اسلامی در جامعه، گفت: روحانیت در تاریخ اسلام همواره پیشگامان اصلی تبلیغ اسلام ناب بوده و هستند.

 

وی با بیان این که رسالت امروز روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است، تصریح کرد: مبلغان دینی باید با تجهیز به سلاح علم و اخلاق پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

 

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام از نقش تاریخی روحانیت در نظام اسلامی هراسان هستند، خاطرنشان کرد: روحانیت هیچ گاه در برابر توطئه افکنی های دشمنان اسلام و معاندان نظام سکوت نکرده است.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله وقف در اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین سفره هایی که در تاریخ برای برنامه های مذهبی پهن شده سفره موقوفات بوده است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران همچنین به برخی مشکلات مدارس علمیه مازندران اشاره کرد و افزود: حوزه های علمیه  استان برای تأسیس، تجهیز و بازسازی نیازمند مشارکت مالی هستند.

 

وی احیای موقوفات حوزه های علمیه را عامل مهمی در حل بسیاری از مشکلات مالی مدارس علمیه دانست و خاطرنشان کرد: احیای موقوفات حوزه باید از سوی سازمان اوقاف به طور جدی دنبال شود.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با بیان این که وقف برای حوزه های علمیه بیشترین آثار را دارد، تصریح کرد: مبلغان دینی باید در فعالیت های تبلیغی خود تلاش کنند تا موضوع وقف برای حوزه را در میان مردم بیشتر تبیین کنند.

 

وی ادامه داد: مبلغان دینی در ایام ماه محرم علاوه بر تبیین نهضت حسینی به ترویج فرهنگ وقف در جامعه نیز بپردازند./950/پ203/ب

ارسال نظرات