۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۶۲۴۴
فردا؛

همایش بین المللی علمی، پژوهشی ولایت در اهواز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی علمی، پژوهشی ولایت با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی فردا در اهواز آغار می شود.
همايش بين المللي علمي، پژوهشي ولايت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش بین المللی علمی، پژوهشی ولایت با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی فردا در اهواز آغاز به کار می کند.

براساس این گزارش، این همایش در دو نوبت صبح ساعت 8:30 و بعداز ظهر ساعت 14 در مسجد اعظم اهواز برگزار می شود.

این همایش از سوی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین(ع) برگزار می شود.

بنابر این گزارش از محورهای اصلی این همایش می توان به امامت عامه، غدیر و ولایت، جایگاه معرفتی امامت و ولایت، ضرورت نصب و نص الهی در امامت، بررسی نظریه انتخاب در تعیین امام، نظریه انتصاب و تحلیل رفتار صحابه، امامت و بیداری اسلامی، ولایت و وحدت اسلامی، مفهوم و شئون امام در نگاه فریقین (شیعه و اهل تسنن)،  شرایط و اوصاف امام از نگاه قرآن کریم و عصمت امامان در قرآن کریم اشاره کرد.

گفتنی است، این همایش به منظور بررسی پژوهشی و علمی ولایت و امامت در قرآن با حضور اندیشمندانی از کشورهای ایران، عراق، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و مصر و اندیشمندان داخلی از استان های خوزستان، قم، آذربایجان شرقی، گیلان، اصفهان و کرمان برگزار می شود.

همچنین این همایش با پیام آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری آغاز به کار می کند.

آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر نادری منش، معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه، رییس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران و سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان از سخنرانان این همایش هستند.

گفتنی است 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است./9461/ت303/ب

ارسال نظرات