۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۴۶۲۵۲

«رابطه بدعت و تعصب» پایان‌نامه شد

خبرگزاری رسا ـ یکصد و چهلمین جلسه دفاعیه پایان‌نامه کارشناسی ارشد جامعه المصطفی العالمیه مشهد٬ به اثر «رابطه بدعت و تعصب٬ آثار و پیامدهای آنها در نگاه قرآن و روایات» اختصاص یافت.
پايان نامه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ یکصد و چهلمین جلسه دفاعیه پایان‌نامه کارشناسی ارشد جامعه المصطفی العالمیه، مجتمع آموزش عالی مشهد٬ هجدهم آبان در اداره تحصیلات تکمیلی این مرکز برگزار شد و به موضوع «رابطه بدعت و تعصب٬ آثار و پیامدهای آنها در نگاه قرآن و روایات»٬ اثر سید مرتضی محمدی٬ اختصاص داشت.
 
بنابر این گزارش در ابتدای این جلسه٬ سیدمرتضی محمدی به معرفی اثر خود پرداخت و سپس استادان راهنما و مشاور به بیان نکات مثبت، اشکالات و مطالبی در خصوص موضوع انتخابی پرداختند.
 
پژوهشگر این اثر گفت: این عنوان زائیده سری حوادث٬ مشکلات و وقایعی بود که در سفر به افغانستان شاهد آن بودم و می‌دیدم تعصب قومی و نژادی چگونه باعث درگیری بین شهروندان این کشور می‌شود و مشترکات هیچ‌گاه مانع نشد که آنان باهم دوست و برادر باشند٬ این بود که دست به قلم برده و این موضوع را مورد بررسی قرار دادم. 
وی در خصوص هدف خود از بررسی این معضل اجتماعی٬ خاطرنشان کرد: این اثر را با رویکرد ورود به خانه های مردم نوشته‌ام٬ نه این که وارد قفسه‌ها شود یا پشت ویترین‌ها خاک بخورد؛ کسی که با این رویکرد دست به قلم ببرد٬ همه جوانب را لحاظ می‌کند و امیدوارم این اثر٬ وسیله‌ای برای کاهش تعصبات٬ و حرکت به سوی آموزه‌های خالص دینی شود.
 
در ادامه حجت‌الاسلام ناصحیان٬ استاد داور این پایان‌نامه با تمجید از محتوای این اثر گفت: کار بسیار ارزشمندی از سوی نگارنده صورت پذیرفته و محتوای پایان‌نامه٬ نشان دهنده توان علمی این پژوهشگر است.
 
وی افزود: محتوای غنی٬ متن روان و قابل فهم٬ بهره‌گیری از منابع فراوان و اصیل از امتیازات پایان نامه خوب محسوب می‌شود که در این اثر نیز از آنها به خوبی استفاده شده است.
 
وی با بیان این که مخاطبان عمده چنین آثاری اهل سنت هستند، اظهار داشت: تدوین خوب مطالب، از نکات مورد اهمیت در ارائه پایان‌نامه است٬ همچنین باید از منابع اهل سنت نیز به خوبی استفاده کرد تا مطالب برای آنان قابل قبول باشد که نگارنده این اثر با استفاده از این کتب٬ آرای آنان را نقد کرده‌ است.
 
حجت‌الاسلام ناصحیان در پایان افزود: معمولا حجم زیاد مطالب٬ مانع از تصحیح و اصلاح مناسب متن می‌شود که در این مکتوب٬ این ایرادات به چشم می‌خورد./932/پ203/س
ارسال نظرات