۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۲۸۲
آیت الله شبستری:

برنامه‌های ماه محرم با محوریت مساجد برگزار شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که جامعه بشر با بحران معرفت و عدم شناخت اهداف نهضت حسینی روبه رو است، گفت: مساجد بایستی مرکز ثقل برنامه‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم قرار گیرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم افتتاح مسجد جامع روستای کر شهرستان بستان آباد اظهار داشت: مساجد پایگاه اصلی مسلمانان و مرکزی برای حل و فصل مسائل و امور جامعه اسلامی است.

 

وی با تأکید بر این‌که باید در کنار زیبایی ظاهر مساجد، به زیبایی معنوی این اماکن امن الهی نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: نگاهی به کارکرد اصلی مساجد در دوران صدر اسلام نشان می دهد که پیامبر اسلام(ص) مساجد را مرکز وحدت امت اسلامی و رفع امورات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسلمانان قرار داده بودند.

 

امام جمعه تبریز خواستار جذب جوانان به مساجد با برنامه های آموزشی و فرهنگی شد و گفت: مساجد تنها محل برگزاری نمازهای جماعت و یا مجالس ترحیم و سوگواری نیست، مساجد بهترین مرکز برای مقابله با تهاجم نرم فرهنگی دشمنان و صیانت از ارزش ها و آرمان های اسلامی است.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: مساجد بایستی مرکز ثقل برنامه‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم قرار گیرند تا جوانان بتوانند بیش از پیش با اهداف قیام امام حسین (ع) آشنا شوند.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که بشریت با بحران معرفت و عدم شناخت اهداف نهضت حسینی روبه رو است، تصریح کرد: اگر جوامع اسلامی درس حقیقی خود را از نهضت امام حسین(ع) فرا گیرند، به یقین زیر سلطه مستکبران و فشارهای ظالمان نخواهند بود.

 

امام جمعه تبریز همچنین خواستار توجه به آموزه‌های قرآنی در کنار فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد شد و افزود: متأسفانه هنوز نتوانسته ایم از این کتاب آسمانی بهره های لازم را ببریم، این در حالی است که دشمنان اسلام از قرآن برای کشف علوم و فنون بهره برده اند.

 

وی با اشاره به این‌که برخی کشفیات علمی غرب بر پایه علوم قرآنی بوده است، گفت: ما مسلمان ها از قرآن فقط در مواقع ضروری استفاده کرده ایم و یا تنها در مجالس عقد و عزا توجه داشته ایم، اگر آموزه های قرآنی در سطوح مختلف اجتماعی جاری نشود، نظام اسلامی دچار انحراف خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات