۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۴۶۲۸۹

هشدار مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی درباره تکثیر غیر قانونی نرم‌افزار‌های نور

خبرگزاری رسا ـ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در اطلاعیه ای نسبت به تکثیر غیرقانونی نرم افزارهای این مرکز هشدار داد.
مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي - نور مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي نور

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: نظر به سؤالات مکرر کاربران درباره نحوه استفاده از نرم افزارها و برنامه های نور، نکات ذیل را به اطلاع می رساند: پیشاپیش مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از تمامی کاربرانی که با رعایت قانون و موازین شرعی از تکثیر و توزیع نامناسب برنامه های نور خودداری می ورزند، تشکر و سپاس خویش را اعلام می دارد.

 استفاده از برنامه های نور تنهادر قالب های ارائه شده مجاز بوده و هیچ کس حق تکثیر غیر قانونی برنامه ها را ندارد.

 کپی برنامه های نور تنها دراختیار شخص خریدار بوده و خریدار حق واگذاری یا کپی برنامه روی سیستم سایر اشخاص را ندارد .

ارائه همه یا قسمتی از محتوای برنامه های نور در پایگاه ها و سایت ها ممنوع بوده و لازم است تمامی پایگاه هایی که برنامه های نور را بدون مجوز این مرکز ارائه می کنند، در اسرع وقت از پایگاه خود حذف نمایند. این موضوع استثناء پذیر نبوده و در برگیرنده کلیه برنامه ها از جمله نوراحکام و برنامه های ارتقاء یافته نیز هست.

 ارائه برنامه های نور در قالب هایی به جز قالب های ارائه شده از طریق این مرکز - از جمله نرم افزارهای موبایل و ... - نقض آشکار حقوق این مرکز بوده و غیر قانونی است و هر گونه ارائه ای از برنامه ها تنها با مجوز و در اختیار این مرکز خواهد بود.

 تغییر رویکرد مرکز نور در حذف قفل و ارائه برنامه ها در قالب رجیستر اختیاری، تنها با هدف تسهیل کاربری برنامه ها صورت گرفته و سایر الزامات از جمله نصب برنامه ها روی 5 عدد سیستم و نیز عدم واگذاری آن ها به غیر همچنان پابرجاست.

 متقاضیان استفاده از منابع و دیتاهای در اختیار نور می توانند از طریق مراجعه به بخش خدمات فرهنگی این مرکز، در قالب تفاهم نامه یا انعقاد قرارداد ، اقدام نمایند. بر همین اساس نشر الکترونیک یا مکتوب هر یک از منابع موجود در برنامه های نور منوط به کسب اجازه کتبی از مرکز نور است.

 از آنجا که مالکیت معنوی غالب آثار موجود در برنامه های نور در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی است و مرکز نور با کسب اجازه از صاحبان آثار یا ناشران مربوطه ، از آنها استفاده نموده است، لذا کاربران توجه داشته باشند که استفاده غیر مجاز از برنامه های نور، نه تنها نافی حقوق این مرکز به لحاظ شرعی و قانونی است، بلکه حق الناس و حقوق فردی اشخاص نیز بر عهده شخص خاطی خواهد بود. بدیهی است ترویج معارف و علوم اهل بیت علیهم السلام تنها در قالب موازین شرعی و الهی متصور است و بدیهی تر اینکه هدف وسیله را توجیه نخواهد کرد./917/د102/ن

ارسال نظرات