۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۴۶۲۹۵
آیت الله مکارم شیرازی:

آمریکا و غرب در سوریه رسوایی به بار آورده اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از عملکرد مدعیان حقوق بشر، تحولات سوریه را سند رسوایی آمریکا و غرب در حمایت از حقوق بشر دانست و تاکید کرد: نام آمریکایی ها را باید در صدر گروه های تروریستی نوشت.
آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر یکشنبه در دیدار سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا، ‌با تقدیر از اقدامات و خدمات نیروی انتظامی، تاکید کرد: نیروی انتظامی در مجموع کارنامه خوبی ارائه داده است.
 نیروی انتظامی از جنجال ها نهراسد 
وی افزود: شما باید محکم بایستید و از جار و جنجال هایی که احیانا صورت می گیرد نهراسید و بدانید خدمات و اقدامات شما ذخیره یوم المعادتان به حساب می آید.
این مرجع تقلید با بیان این که با وجود گسترش عوامل نا امنی در جوامع، ما در حوزه امنیت نگرانی نداریم،‌ اظهار داشت: اقتدار نظام اسلامی و نیروی انتظامی سبب شده تا با تمام اراده و توانی که دشمنان برای ضربه زدن به ما به کار بسته اند نتوانند کاری انجام دهند. 
وی با اشاره به بروز برخی از منکرات اجتماعی، خواستار ریشه یابی دقیق این مسائل و عوامل دخیل در آن شد و تاکید کرد: نیروی انتظامی باید اقداماتی که انجام می دهد را اطلاع رسانی کند چراکه تاثیر بسیار خوبی در جامعه دارد.
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با انتقاد از عملکرد غربی ها در قبال سوریه، ابراز داشت: شعارهای غربی ها بیرنگ است و نمونه بارز آن را همگان در سوریه مشاهده کرده اند. 
وی با بیان این که آمریکا و غرب در سوریه از تروریست ها حمایت می کنند، یادآورشد: اینها از سویی ادعایی حمایت از حقوق بشر می کنند، اما در عمل رفتارشان به گونه ای دیگر است، اینها لیستی تهیه کرده و به اصطلاح اسامی گروه های تروریست را در آن ذکر کرده اند در حالی که خود آمریکا را باید در صدر این لیست نوشت.
این مرجع تقلید ابراز داشت:‌ آمریکا و غربی ها در سوریه رسوایی به بار آورده اند و حنای آنها دیگر رنگی ندارد. 
عزاداری امام حسین(ع) خونی تازه در رگ های اسلام و تشیع است
این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم، بر ضرورت ارائه آموزش های لازم به هیئات عزاداری تاکید و تصریح کرد:‌ عزاداری امام حسین(ع) خونی تازه در رگ های اسلام و تشیع است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات کارهایی انجام می شود که اهمیت این مساله مهم را کم می کند و بهانه به دست دشمن می دهد و باید مراقب بود. 
این مرجع تقلید با تاکید بر این که عزاداری امام حسین(ع) باید باشکوه و عظمت برگزار شود، تصریح کرد:‌ اقداماتی از جمله قمه زدن که موجب وهن عزاداری سیدالشهدا(ع) می شود، مورد رضایت امام حسین(ع) و امام زمان(عج) نیست.
این مرجع تقلید با بیان این که باید جلوی قربانی کردن در معابر عمومی گرفته شود، یادآورشد: قربانی کردن در معابر عمومی و خیابان ها هم از نظر بهداشتی اشکال دارد و هم می تواند اشکال شرعی داشته باشد.
وی اضافه کرد: اگر افرادی نذری هم دارند باید مکان خصوصی برای قربانی کردن وجود داشته باشد تا هم نکات بهداشتی رعایت شود و هم مسائل شرعی.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد:‌ در کنار کارهای اجتماعی و دینی همواره مشکلاتی نیز وجود دارد که باید سعی شود به حداقل برسد.
عوامل دخیل در مشکلات اقتصادی کشور
این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی در کشور، تصریح کرد: تحریم و مشکلات خارجی، بی تدبیری هایی که در سطوح بالا مشاهده می شود و بی انصافی عده ای از مردم سبب بروز مشکلات اقتصادی شده است و در این عرصه نیز به هر میزان کمک شود مؤثر خواهد بود. 
گفتنی است، در ابتدای این دیدار مهندس سردار احمدی مقدم گزارشی از فعالیت ها و اقدمات ناجا ارائه کرد./924/پ202/ج
ارسال نظرات