۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۴۶۲۹۸
حجت الاسلام عابدی:

تحکیم بنیان خانواده مورد تأکید اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزندانی صالح همواره مورد تأکید ارزش‌های دینی بوده است.
حجت الاسلام احمد عابدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام احمد عابدی، کارشناس مسائل دینی و خانواده امروز در جمع کارکنان استانداری زنجان با تأکید بر جایگاه خانواده از دیدگاه قرآن و آموزه‌های دینی اسلام اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزندانی صالح همواره مورد تأکید ارزش‌های دینی بوده است.

 

وی با بیان این‌که مدعیان حقوق زن در غرب بدترین و بیشترین ظلم را در حق این قشر روا داشته‌اند، خاطرنشان کرد: کرامتی که اسلام برای زنان قائل است در هیچ دینی قابل مشاهده نیست، حقوقی که مبانی دینی اسلام برای زنان قائل شده، مبتنی بر فطرت و ذات بانوان است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به تشریح حقوق و تکالیف متقابل زن و مرد از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: برخلاف تفکرات سکولاریستی غرب، حقوق زن و مرد بر یکدیگر از دیدگاه اسلام حقوق مادی نیست، بلکه بر پایه ارزش‌های اخلاقی و معرفتی استوار است.

 

حجت الاسلام عابدی به ویژگی های متفاوت زن و مرد نسبت به یکدیگر اشاره کرد و گفت: خدواند با نهادن این ویژگی های متفاوت در وجود مرد و زن، مطالبات مختلفی برای آنان نسبت به یکدیگر قرار داده است که زوج‌های آسمانی باید با آگاهی از آن درصدد رشد و شکوفایی استعدادهایشان برآیند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود زندگی مشترک پیامبر اسلام با حضرت خدیجه را نمونه کاملی از خانواده آسمانی و مورد تائید اسلام دانست و اظهار داشت ترویج اسلام مدیون پیامبر(ص)، امام علی(ع) و حضرت خدیجه (س) است، به عبارت دیگر ارزش حضرت خدیجه(س) همچون ارزش امام علی(ع) است چرا که آن حضرت و علی(ع) در دوران نخست بعثت اسلام آوردند و به تنهایی از رسول خدا تبعیت کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که در تبیین ابعاد شخصیتی و زندگانی حضرت خدیجه(س) کم‌کاری شده است، گفت: اهل سنت تاکنون 250 کنگره و سمینار برای تبیین جایگاه عایشه همسر پیامبر(ص) برگزار کرده اند، این در حالیست که شیعیان تاکنون برنامه ای در شأن و جایگاه حضرت خدیجه(س) نداشته اند./935/پ202/ب

ارسال نظرات