۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۴۶۲۹۹
حجت الاسلام سالک:

مردم ایران همواره آمریکا را دشمن اصلی خود می دانند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مردم ایران همواره آمریکا را دشمن اصلی خود می دانند، گفت: آنها نیز هر اندازه بر فشارها بیافزایند نفرت مردم را نسبت به خود افزایش خواهند داد و تحریم‌ها نیز کوچک‌ترین تأثیری در اراده ملت نخواهد داشت.
مردم ایران همواره آمریکا را دشمن اصلی خود می دانند

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، ملاک‌های اصلی رییس جمهور را همان موارد مطرح شده در اصل 115 قانون اساسی خواند و گفت: این اصل کلیه معیارهایی را که رییس جمهور باید دارا باشد، تعیین کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ملاک‌های رییس جمهور و کیفیت برگزاری انتخابات را دو مسأله اساسی خواند و اظهار داشت: درباره این دو مسأله مهم، قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی ملاک‌ها و ضوابطی را بیان کرده اند.

وی بیان داشت: ملاک‌های ریاست قوه مجریه در اصل قانون اساسی تدوین شده که این اصل مقرر می‌دارد «رییس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد: ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه، امانت و تقوا ، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور».

نماینده مردم اصفهان افزود: بنابراین خارج از این معیارها نمی‌توان حرکت کرد، همچنین در اصل 116 قانون اساسی بیان می‌دارد نامزدها باید قبل از شروع انتخابات آمادگی خود را رسما اعلام کرده و نحوه برگزاری انتخابات را قانون معین می‌کند. 

وی تشریح این مسائل را قابل توجه دانست و با بیان این که در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، رؤسای جمهور مختلفی سرکار آمده اند، ابراز داشت: در طول این سال ها انتخابات به خوبی برگزار شده و نواقص قانون انتخابات نیز رفع شده است.

حجت الاسلام سالک در مقایسه شرایط زمان حاضر با گذشته تصریح کرد: شرایط کنونی در مقایسه با شرایط گذشته تفاوت ماهوی پیدا کرده که در این مورد می‌توان به تحریم‌ها و جنگ اقتصادی علیه جمهور اسلامی، جنگ فرهنگی، عملیات روانی و افزایش شدت آنها علیه ملت ایران اشاره کرد.

وی اضافه کرد: اگر در زمان گذشته تنها با جنگ نظامی دست و پنجه نرم می‌کردیم، امروز در میادین اقتصادی، فرهنگی، روانی و جنگ نرم مشغول مبارزه هستیم؛ بنابراین شرایط فعلی باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

عضو فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی گفت: باید به انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم با رویکرد مباحث اقتصادی و سیاسی نظر کرد، بنابراین معیارهایی که در اصل 115 وجود دارد در تعیین مصداق رییس جمهور نقش عمده‌ای خواهد داشت. 

وی اظهار داشت: تشخیص این مسأله که کدام شخص دارای این ملاک‌ها است، به عهده شورای نگهبان بوده و امید می‌رود در این شرایط بتوان حرکتی را انجام داد که لطف خداوند متعال کاملا در آن احساس شود.

نماینده مردم اصفهان ابراز داشت: با توجه به این که مردم ایران مردمی با بصیرت، هوشیار و بیدار هستند، مسائل جاری و درگیری‌های سیاسی را از حفظ کیان اسلام، انقلاب و بحث ولایت فقیه جدا می‌دانند. 

وی افزود: هرچند امیدواریم با حضور حداکثری همچون دوره‌های گذشته مواجه باشیم، اما زمینه این حضور حداکثری باید با حل بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی فراهم شود.  

حجت الاسلام سالک با بیان این‌که ملت ایران، همیشه آمریکا را به عنوان دشمن اصلی خود می‌دانند، گفت: از دیرباز برای مردم روشن است که منفور ترین دولت‌ها، دولت آمریکا بوده و آنها نیز هر اندازه بر فشارها بیافزایند نفرت مردم را نسبت به خود افزایش خواهند داد و این تحریم‌ها نیز کوچک‌ترین تأثیری در اراده ملت نخواهد داشت./908/ت302/ج

ارسال نظرات