۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۱۴۶۵۳۷

مشهد میزبان نخستین جشنواره ملی داستان‌های قرآنی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی داستان‌های قرآنی از اوایل آبان‌ماه آغاز شده است از برگزاری اختتامیه این جشنواره با معرفی آثار برگزیده و با حضور قائم مقام وزیر ارشاد در امور قرآنی در دی‌ماه سال جاری خبرداد.
جواد جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شب گذشته در همایش داستان نویسان قرآنی استان در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران ایران که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تا کنون 150 اثر از شهرهای خراسان رضوی، تهران، اصفهان، سمنان به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی داستان‌های قرآنی در مشهد ارسال شده است که آثار برگزیده در قالب «کتاب داستان» ماندگار چاپ می شود.

وی با بیان این که جشنواره ملی داستان‌های قرآنی از اوایل آبان‌ماه آغاز شده است و تا پایان دی‌‌ماه سال جاری ادامه دارد، تصریح کرد: این جشنواره با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی در قالب داستان‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند برای تمام رده‌های سنی است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه کتاب ناشران در مشهد پرداخت و اظهار داشت: شرکت کنندگان در این نمایشگاه آثار و تالیف های خود را در بخش های عمومی، کودک و نوجوان، دانشگاهی، آموزشی، مذهبی، حقوقی، کشاورزی، هنری و زبان های خارجی در قالب 519 غرفه و با حضور750 ناشر از سراسر کشور انتشارات و کتاب های خود را درغرفه این نمایشگاه به تماشا گذاشته اند.

وی از فروش بیش از2 میلیارد و 900 میلیون ریال بن کتاب خبرداد و تصریح کرد: طلاب علوم دینی و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر تا سقف 500 هزار ریال، مقطع کارشناسی تا 400 هزار ریال، دیپلم تا 300 و اقشار عادی حداکثر تا 200 هزار ریال می توانند از بن خرید کتاب این نمایشگاه استفاده کنند.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در نخستین جشنواره ملی داستان‌های قرآنی با استناد به یکی از مفاهیم قرآنی در سه قالب کوتاه، نیمه بلند و بلند داستان نوشته و آن را به دبیرخانه جشنواره واقع در مشهد، پارک ملت، مجتمع امام رضا(ع) و دفتر شعر و ادب ارسال کنند./934/پ203/ب

ارسال نظرات