۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۴۶۵۷۹
امام جمعه نور:

ترویج فرهنگ دینی عامل رفع مشکلات اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با اشاره به این که ترویج ارزش‌های والای اسلامی مسأله‌ای مهم و اساسی در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید اهتمام خاصی نسبت به گسترش دین مداری و خدا محوری در جامعه وجود داشته باشد.
ترویج فرهنگ دینی عامل رفع مشکلات اجتماعی است

حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با بیان این که فرهنگ امری اساسی است که باید نسبت به آن توجهی اساسی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: فرهنگ جامعه مبنای همه ارزش ها است که این امر ارزنده در جامعه اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است که همه شئونات زندگی ما را در بر می گیرد.

 

وی با تاکید بر این که در مسأله فرهنگ باید با نگاهی ارزنده و برنامه ریزی مدون وارد شد تا بتوان به نتیجه ای مطلوب دست یافت، گفت: امروز دشمن از همه توان خود در راستای به انحراف کشیدن نسل جوان جامعه بهره می گیرد که باید جوانان با بصیرت افزایی و افزایش ایمان فریب نقشه های شوم آنان را نخورند.

 

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به این که رفع معضلات اجتماعی بدون اصلاح فرهنگ غیر ممکن است، بیان داشت: اگر در جامعه ای فرهنگ در مسیر صحیح قرار بگیرد و مبنای آن نیز درست باشد در آن صورت این درخت در حال رشد که دارای شاخه های متعدد است به شجره طیبه ای تبدیل خواهد شد و می تواند موثر باشد.

 

امام جمعه نور با بیان این که حاکمیت رفتارهای فرهنگی منطبق بر اصول اسلامی و آسیب شناسی فرهنگی امری ارزنده است که باید نسبت به آن نگاه ویژه ای وجود داشته باشد، گفت: محیط های علمی می توانند نقش مهمی را در این حاکمیت ارزنده ایفا کرده و به ترویج فرهنگ صحیح در جامعه همت کنند.

 

وی با بیان این که آگاهی بخشی امری اساسی در خنثی کردن برنامه های دشمنان در جنگ نرم است، یادآور شد: جوانان جامعه باید به این آگاهی دست یابند که دشمنان چه برنامه ها و نقشه هایی را برای آنان کشیده اند و در واقع ایادی استکبار جهانی با این اقدامات درصدد کاهش جایگاه دین در میان آحاد جامعه هستند.

 

حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به این که ترویج ارزش‌های والای اسلامی مسأله‌ای مهم و اساسی در جامعه است، خاطرنشان کرد: باید اهتمام خاصی نسبت به گسترش دین مداری و خدا محوری در جامعه وجود داشته باشد.

 

امام جمعه نور با تأکید بر این که تقوا و بندگی صالح امری ارزنده به منظور تهذیب نفس و تعالی معنوی در انسان است، گفت: انسان باید از ارزش های گرانقدر اسلامی به منظور سعادتمندی خود در دنیا و آخرت بهره گیرد./950/ت303/ب

ارسال نظرات