۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۴۶۶۱۱
آیت الله شبستری:

مبلغان از بیان احکام رباخواری و بدحجابی نترسند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: اگر بنا شود در محفلی که رباخوار است، از ربا صحبت نشود، بدحجاب است، از حجاب صحبت نشود دیگر چه باید گفت؟ در تبلیغ احکام الهی نباید ترس باشد، بایستی حقایق گفته شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در گردهمایی بزرگ علما، روحانیان و مبلغان استان که در آستانه ماه محرم در سالن اجتماعات مصلای اعظم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغ از نظر اسلام با تبلیغ از دیدگاه مادی‌گرایانه غرب متفاوت است.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم خاطرنشان کرد: همان گونه که در فقه اجتهاد کارگشا و عامل موفقیت خواهد بود، در مسائل تبلیغی نیز اگر کسی آشنا به فنون اجتهاد، تاریخ اسلام، مقاتل، احادیث و روایات باشد، موفق بوده و با اقبال مردم رو به رو خواهد شد.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مبلغان بایستی در کنار تبلیغ معارف اسلام و احکام الهی، خوف و خشیت الهی داشته باشند، گفت: اگر این‌گونه نباشد تبلیغ معارف دینی تأثیری نخواهد داشت، اول باید به فکر تهذیب خود باشیم بعد به دنبال تهذیب دیگران برویم؛ تاریخ نشان داده هرگاه عالمی با عمل تبلیغ داشته، سخنش مورد نفوذ واقع شده است.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که تهذیب نفس برای روحانیت اولویتی مهم به شمار می رود، ادامه داد: در شرایط کنونی اگر از یک روحانی خلافی مشاهده شود، به پای نظام و ولایت فقیه نوشته می شود، این در حالی است که مردم اگر ضعفی از خانواده یک روحانی نیز ببینند، به دنبال سوژه های تخریبی علیه روحانیت خواهند بود.

 

وی با تأکید بر این‌که طهارت مالی، اخلاقی و اعتقادی برای روحانیت و مبلغان دین واجب است، گفت: اگر ضعفی در خانواده یک روحانی مشاهده شود، این گونه حساب می کنند که آن فرد در تربیت فرزندانش بی‌توجه بوده، چنان که وقتی آیت الله خزعلی مشاهده کرد سمت و سوی فرزندش مخالف با معیارهای ولایی است، اعلام تبری کرد؛ اما عده ای حاضر نیستند از اولاد خود ابراز تبری کنند.

 

امام جمعه تبریز شجاعت و صراحت لهجه را از دیگر ویژگی‌های مبلغ موفق دانست و خاطرنشان کرد: اگر بنا شود در محفلی که رباخوار است، از ربا صحبت نشود، بدحجاب است، از حجاب صحبت نشود دیگر چه باید گفت؟ در تبلیغ احکام الهی نباید ترس باشد، بایستی حقایق گفته شود.

 

وی ادامه داد: ما از جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی سخن نگوییم، چه بگوییم، مردم باید بدانند که روحانیت نسبت به مسائل روز ایران و جهان بی تفاوت نیست، ماه محرم فرصتی برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است، در قرآن حدود 50 آیه در این خصوص وجود دارد که نشانگر اهمیت این فریضه است.

 

امام جمعه تبریز ماه محرم را فرصتی برای ذکر مصیبت اهل بیت دانست، گفت: البته نباید این‌گونه باشد که تمام منبر به ذکر مصیبت سپری شود، منبر ماه محرم باید محتوا داشته باشد، فلسفه نهضت عاشورا، سیره اباعبدالله الحسین(ع)، تاریخ صدر اسلام، تربیت اولاد از دیدگاه آن حضرت باید بیان شود./935/پ202/س

ارسال نظرات