۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۴۶۶۲۵

گردهمایی روحانیان آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ و سالانه روحانیان آذربایجان‌شرقی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم با حضور ائمه جمعه و جماعات، روحانیان طرح هجرت و مستقر برگزار شد.
گردهمايي روحانيان تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گردهمایی بزرگ و سالانه روحانیت آذربایجان‌شرقی در آستانه فرا رسیدن ماه محرم امروز با حضور ائمه جمعه و جماعات، روحانیان طرح هجرت و مستقر و همچنین طلاب مدارس علمیه استان در سالن اجتماعات مصلای اعظم تبریز برگزار شد.

 

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در این همایش با تأکید بر این‌که ماه محرم فرصتی برای احیای فرایض فراموش شده اسلام است، اظهار داشت: امام حسین(ع) برای ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مبتنی بر رعایت اخلاق قیام کرد تا اسلام را زنده نگه دارد.

 

وی با بیان این‌که رأس فریضه امر به معروف و نهی از منکر خطبه غدیریه پیامبر گرامی اسلام(ص) است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در آخرین حج عمر با برکت خود از حاضران خواست تا پیام غدیر و امر به معروف آن را به آیندگان برسانند و از آن اطاعت کنند که متأسفانه وسوسه‌های شیطانی اجازه نداد.

 

حجت الاسلام عظیمی با تحلیل فرازی از خطبه غدیر گفت: اهمیت و ارزش امر به معروف و نهی از منکر از آن جا مشخص می شود که در قرآن کریم بعد از دستور به اقامه نماز و پرداخت زکات به این مهم توصیه شده است، فرصت‌های تبلیغی ماه محرم فرصتی برای ترویج این فریضه الهی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر تحکیم برادری، اخوت و پرهیز از تفرقه در جوامع اسلامی تأکید کرد، اظهار داشت: ولایت برترین محور اتحاد مسلمانان است و باید تلاش شود در مقابل توطئه های روزافزون استکبار جهانی و اسلام ستیزی غرب، ارزش های الهی و دینی را حفظ کرد.

 

حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که رسالت خطیر روحانیت در وحدت و همگرایی ملت برای مقابله با تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن بسیار با اهمیت است، افزود: مسلمانان نباید در مقابل یکدیگر موضع گیری کنند، امروز نیازمند این موضع گیری شدید در مقابل کفار هستیم، تا پاسخی دندان شکن به استکبار جهانی داده شود.

 

وی خواستار شناسایی و ارائه راهکار از سوی روحانیت در راستای رفع معضلات فکری، عقیدتی، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی شد و اظهار داشت: ترویج اخلاق حسنه در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی بایستی در اولویت قرار گیرد، چراکه اگر در جامعه ای اخلاق مهجور بماند، آن جامعه پیشرفت چندانی در هیچ یک از امور سیاسی و اقتصادی نخواهد داشت./935/پ202/ب

ارسال نظرات