۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۶۳۳
آیت الله حیدری:

تشکیل سقیفه مخالف قطعی با سنت پیامبر بوده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: به یقین در سنت پیامبر اکرم(ص) این گونه روشی وجود نداشت که با تشکیل سقیفه زمام دین و دنیا را به کسانی بسپارند که از آموزه های دینی در وجودشان نباشد.
اهل بيت آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در نخستین همایش بین المللی علمی ولایت اهواز با اشاره به بیعت مردم با حضرت علی(ع) در روز غدیر خم اظهار داشت: وقتی آن 120 هزار نفری که در غدیر خم حاضر بودن با امام علمی(ع) دست بیعت دادند بعد از 70 روز این بیعت به یک توطئه‌ای تبدیل شد که هیچ اساسی نه در منابع و نه در تاریخ نداشته بود تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: به یقین در سنت پیامبر اکرم(ص) این گونه روشی وجود نداشت که با تشکیل سقیفه زمام دین و دنیا را به کسانی بسپارند که از آموزه های دینی در وجودشان نباشد.

آیت الله حیدری با بیان این که همه ما می دانیم که مسلمانان در روز غدیر با امام علی(ع) بیعت کردند، بیان داشت: حدیث غدیر یکی از متواترترین احادیثی که نزد اهل سنت و شیعه وجود دارد که علمای عامه به آن هم استناد می کنند.

 استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنانش افزود: از میان 120 هزار نفری که در غدیر خم حاضر بودن خلیفه اول و دوم هستند که با امام علی(ع) بعد از خطبه‌های پیامبر اکرم(ع) بیعت کردند؛ اما آیا این بیعت بعد از رحلت نبی اعظم(ص) به جا ماند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کسانی که با امیرالمومنان(ع) بیعت کردند اشاره کرد و گفت: کسانی که در روز سقیفه با خلیفه اول دست بیعت دراز کردند آیا بیعت با جانشین به حق پیامبر(ص) را بعد از 70 روز به فراموشی سپردند.

آیت الله حیدری به برخی از کارشکنی‌هایی که بعد از رحلت رسول خدا(ص) به وقوع پیوست اشاره و تأکید کرد: وجود جریان منحرف مقابل با نص الهی، وجود جریان نفاق که در مدینه و مکه، مرجعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قریش و از همه مهم‌تر کینه‌توزی با امام علی(ع) از مهم ترین ملاک هایی است که بیعت با امیر مؤمنان(ع) را به انحراف کشید.

وی افزود: مردم مدینه در صدر اسلام کارشکنی‌های متعددی را علیه پیامبر اعظم(ص) انجام دادند که مهم‌ترین آنها ترک نماز جمعه و جنگ حنین است که پیامبر را در آن بحبوحه جنگ ترک کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروزه شیعیان امام علی(ع) حرکت و جریان‌های مختلفی را درصدد گسترش ولایت داده اند، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین پایه های جهان تشیع در ایران اسلامی به دست امام خمینی(ره) تشکیل داده شد و مقام معظم رهبری  خوشبختانه تا به حال این راه را ادامه داده است./9458/پ202/س

ارسال نظرات