۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۴۶۶۵۲
نماینده خبرگان رهبری:

جامعه نیازمند عرفان حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که جامعه نیازمند عصمت و عرفان حسینی برای نجات از مظالم است، گفت: مبارزه با تفکر ابوسفیانی و عمل به احکام دینی در هر شرایطی مهم ترین درس‌های نهضت عاشورا است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در همایش استقبال از ماه محرم در شهرستان نمین اظهار داشت: هدف از عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) کسب معرفت و بصیرت لازم برای عبودیت درگاه الهی است.

 

وی با بیان این‌که یزیدیان با ریختن خون حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بزرگ‌ترین ظلم را در حق بشریت انجام دادند، خاطرنشان کرد: انحراف اصلی از دورانی آغاز شد که عده‌ای غدیرخم را منکر شدند تا در نهایت نوه رسول الله را مرتد دانستند، نباید اجازه داد، تاریخ تکرار شود.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که عالم بشریت و تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی نیاز مبرم مکتب حسینی دارند، گفت: جامعه نیازمند عصمت و عرفان حسینی برای نجات از مظالم است، دشمنان نیز با درک حقیقت نهضت کربلا به دنبال خاموشی چراغ هدایت بشریت هستند.

 

وی نیاز جامعه به رهبری صالح، مبارزه با تفکر ابوسفیانی و عمل به احکام دینی در هر شرایطی را از مهم ترین درس های نهضت عاشورا برشمرد و افزود: اگر بدانیم که امام حسین(ع) حتی در سخت ترین شرایط نسبت به نماز بی اعتنا نماند، دیگر بی‌نمازی در جامعه مشاهده نخواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که عبرت‌های عاشورایی چاره‌ساز بسیاری از معضلات و مشکلات جوامع اسلامی و حتی غیراسلامی است، گفت: پیام‌ عاشورا در هر زمانی تازگی دارد، چراکه برخاسته از عقلانیت و تفکر ناب شیعی و نبوی است.

 

امام جمعه اردبیل خواستار عزاداری با معرفت و بصیرت در ایام محرم و صفر شد و گفت: امام راحل به حق فرمودند که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، هدف اصلی دشمنان بی‌رونقی مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) و ترویج بدعت و خرافه در محافل مذهبی است.

 

گفتنی است، در ادامه این همایش از 9 پیرغلام حسینی مناطق مختلف شهرستان نمین تجلیل و مراسم نمادین تشت گذاری مسجد جامع شهر نمین برگزار شد./935/پ202/س

ارسال نظرات