۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۶۶۶۱
فردا در مشهد؛

بخش کتبی هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیه در مجتمع آموزش عالی مشهد همزمان با شعبه‌های سراسر دنیا در حال برگزاری است.
المپياد قرآن و حديث جامعه المصطفي العالميه
مجتبی مهاجر، مسؤول اداره قرآن و حدیث معاونت فرهنگی‌تربیتی‌ جامعه المصطفی(ص) العالمیه مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تشریح برنامه‌های هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث پرداخت و اظهار داشت: المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث، مهم‌ترین رویداد قرآنی جامعه المصطفی(ع) العالمیه است که در سه بخش شفاهی در 6 رشته، کتبی در 7 رشته و آثار در 5 رشته برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به این‌که بخش شفاهی این دوره هفته گذشته به پایان رسید و بخش کتبی از فردا 23 آبان به مدت سه روز خواهد بود، گفت: از نکات قابل توجه این دوره از مسابقات، استقبال خوب طلبه‌ها نسبت به سال گذشته بود که رشد قابل توجه شرکت کنندگان در تمامی رشته‌ها را شاهد هستیم؛ همچنین در بخش تبلیغ قرآن محور نیز شاهد استقبال بالای شرکت کنندگان بودیم که 63 نفر در این بخش شرکت کرده‌اند.
 
وی افزود: به جهت اهمیت موضوع تبلیغ قرآنی، این موضوع به عنوان یک رشته مجزا در بخش شفاهی المپیاد قرار گرفته که شرکت کنندگان در این رشته به تنظیم یک سخنرانی با موضوع تربیت و محوریت قرآن پرداخته‌اند، به این معنا که باید در خصوص مسأله تربیت، استناد‌های قرآنی ارائه دهند، همچنین در این زمینه در جامعه المصطفی(ص) چندین دوره تربیت مبلغ قرآن‌محور با حضور استاد قرائتی برگزار شده که 3 دوره آن در مشهد و دوره‌های دیگر آن در تهران، قم و اصفهان بوده است.
 
مهاجر تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این مسابقات، توجه به بخش‌های حدیثی است که در این دوره از مسابقات نیز، توجه ویژه‌ای به کتاب‌های نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه و نیز بخش دعاخوانی و مناجات شده است.
 
وی توضیح داد: تمامی مقاطع امکان شرکت در این المپیاد و رشته‌های مختلف آن را دارند، این مسابقات در مقاطع دکترا، کارشناسی ارشد، کارشناسی، کاردانی و تمهیدیه برای برادران و خواهران پیش بینی شده و در حال برگزاری است.
 
وی یادآور شد: برای حضور موفق طلاب قرآنی مشهد در این دوره از مسابقات، دوره‌های آموزشی با حضور استادان مجرب پیش‌بینی شد تا طلبه‌هایی که قصد شرکت در این مسابقات را دارند، بتوانند دوره‌های آمادگی را پشت سر گذاشته و با درخشش و کسب رتبه‌های ممتاز، به مرحله نهایی که بهمن ماه در قم برگزار خواهد شد، اعزام شوند؛ همچنین، پس از برگزاری مراحل مختلف این المپیاد اعم از بخش شفاهی، کتبی، مراحل مقدماتی و نهایی، از ممتازین این دوره نیز در مراسم با شکوه قرآنی با عنوان مراسم تجلیل از ممتازین، تقدیر به عمل خواهد آمد.
 
مسؤول اداره قرآن و حدیث معاونت فرهنگی‌تربیتی جامعه المصطفی(ع) العالمیه مشهد خاطرنشان کرد: از اهداف برگزاری این المپیاد، می‌توان به ایجاد فضای قرآنی در بین طلاب جامعه المصطفی(ع)، انس هرچه بیشتر طلاب و دانشجویان با قرآن و احادیث اهل بیت(ع)، ایجاد انگیزه جهت ارتقای سطح قرآنی و حدیثی طلاب، شناسایی و استعدادیابی از طلاب موفق در زمینه‌های قرآنی‌حدیثی و نیز تشویق و ترقیب طلاب به پرداختن به مباحث قرآنی‌حدیثی اشاره کرد.
 
گفتنی است، این مسابقات به طور همزمان در مراکز جامعه المصطفی العالمیه در داخل و خارج کشور و در مرحله مقدماتی برگزار می‌شود و نفرات برتر در بهمن ماه در مرحله پایانی در قم شرکت خواهند کرد./932/پ202/س
ارسال نظرات