۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۴۶۶۹۹
مدیر حوزه علمیه اسلامشهر:

امام حسین؛ الگویی برای هدایت جوانان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه اسلامشهر با اشاره به الگو برداری جوانان از زندگی امام حسین(ع) بیان داشت: امام حسین(ع) با ایستادگی در برابر ظلم و جور درس ایثار را به مردم داد و جوانان جامعه باید ازشخصیت ایشان به عنوان چراغ راه در زندگی استفاده کنند.
امام حسین؛ الگویی برای هدایت جوانان

حجت الاسلام مطلب علی قلی پور، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اسلامشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) به لحاظ فشار سیاسی و اجتماعی در یک موقعیت حساسی قرار داشت و از طرفی هم درخواست مردم کوفه و احساس وظیفه این امام همام(ع) در برابر این فشارها، سبب شد شاخصه امر به معروف و نهی از منکر در قالب قیام با دشمنان اسلام در کربلا به نمایش گذاشته شود.

وی در ادامه افزود: ائمه(ع) ما در تبلیغ دین اسلام و بیان روایات در محدودیت‌های بسیاری به سر می‌بردند و بعد از پیامبر اسلام(ص) با عملکردهایی همچون روایت سوزی، حدیث سوزی و ممنوعیت روایت روبه رو شدند که بیشترین روایات و احادیث ما از امام علی(ع) و امام باقر(ع) و حضرت جعفر صادق(ع) است و از نظر دوره سیاسی هم با توجه به ضعف حکام آن زمان فشار های زیادی به این ائمه معصوم(ع) وارد نمی‌شد، از این رو به فعالیت‌های دینی می‌پرداختند.

مدیر حوزه علمیه اسلامشهر به مظلومیت امام حسین(ع) و نقش اهل بیت ایشان در بازگویی حادثه کربلا اشاره و اظهار داشت: در امر جهاد برای راه خدا همه باید حضور پیدا کنند و از هر نیرویی باید در این راه استفاده شود، از این رو امام حسین(ع) حتی طفل شیرخواره خویش را به سوی سرزمین بی آب و علف کربلا برد، و در حقیقت اهل بیت امام بودند که واقعه کربلا را به جهان انتقال دادند.

وی تأکید کرد: هنگامی که معاویه به هلاکت رسید، یزید با آشکار کردن فسق و فجور خود به مبارزه علنی با امام پرداخت و از این رو امام حسین(ع) هم به مخالفت شدید با یزید شروع و سرانجام به شهادت رسید.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که اگر قیام امام حسین(ع) نبود مشکلات بسیاری برای رسالت دیگر معصومین(ع) پیش می آمد ابراز داشت: هر امام معصوم(ع) در زمان خود برای حفظ اسلام تلاش می کرد و جزو یکی از وظایف ایشان محسوب می‌شد، پس اگر معصومی بنا بر دلایل حکومتی و وجود داشتن حاکمان جور نمی‌توانست وظیفه خود را به نحو احسن به پایان برساند در زنجیره این اهداف الهی خلل وارد می‌شد.

وی در پایان تصریح کرد: جوانی که با مکتب اهل بیت(ع) آشنایی دارد و حسین(ع) را الگوی خود قرار دهد می تواند با این چراغ به راه هدایت بشتابد./957/ت302/ص

ارسال نظرات