۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۷۰۶
سید حسن نصرالله:

تبرئه اسرائیل از ترور وسام حسن توسط 14 مارس/ به زمین گذاشتن سلاح مقاومت خودکشی است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان به سلاح گذاشتن زمین توسط مقاومت را جنون و خودکشی توصیف کرد و بر آمادگی کامل مقاومت اسلامی و عدم تحت تاثیر قرار گرفتن بر اثر فشارهای داخلی و خارجی تاکید کرد.
سيد حسن نصرالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، ساعتی پیش در مراسم روز شهید که در ضاحیه برگزار شد به خانواده های شهدا درود فرستاد و گفت: امروز با احساسات متفاوت در این مراسم حضور یافتیم، اندوهگین هستیم چرا که ما هم انسان هستیم و نسبت به فراق یاران غمگین می شویم، از سوی دیگر به دلیل سی سال پیروزی و موفقیتی که شهدا بدست آورده شادمان هستیم و از این که یاران خود را در بهشت جاویدان می بینیم، خرسندیم. ما راه و اهداف آنان را ادامه خواهیم داد، همانند اخلاص آنان مخلص می مانیم و همانگونه که شهدا فداکاری کردند، فداکاری خواهیم کرد.

 

وی افزود: عملیاتی که توسط احمد قصیر انجام گرفت همچنان از لحاظ نتیجه و پیامد به عنوان قوی ترین عملیات تاریخ مبارزه با اسرائیل است و توانست عوامل هراس از این رژیم را بشکند، ناامیدی را از بین برد و چهره نخست وزیر و وزیر جنگ و رییس جمهور رژیم صهیونیستی را واژگون ساخت، دوران شکست دشمن و پیروزی مقاومت از آن زمان آغاز شد.

 

نصرالله تصریح کرد: عمر مقاومت اسلامی، امروز که مصادف با روز شهید است به سی سال رسید، سی سال مملو از تلاش شبانه روزی و جهاد و خستگی، سی سالی که با خون و ایستادگی و تقدیم شهدا و مجاهدان حاضر در صحنه همراه بود. مقاومت همواره در حال تجدید نسل است و هم اکنون از جوان هفده ساله تا پیرمرد شصت ساله در مقاومت حضور دارند و این عامل قدرت و پویایی مقاومت است. به تاریخ و گذشته خود پایبند هستیم، زیرا آینده ما بر اساس این تاریخ ساخته می شود، با استفاده از گذشته می توان دوران کنونی را شناخت و آینده را تاسیس کرد.

 

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: برخی از ما می خواهند گذشته خود و ملت های عربی و اسلامی را به فراموشی بسپاریم و از لبنانی ها و عرب ها می خواهند آینده را فراموش کنند تا در حال حاضر آماده ای قرار بگیریم که سراسر نیرنگ و تقلب است و مقاومت تاریخی به مزدور و متهم در ملی گرایی مبدل شود و مزدوران تاریخی به ملی گرا و لبنانی اصیل تبدیل یابند، کسی که نسبت به وطن حریص باشد به قاتل و جنایتکار و کسی که تاریخ سراسر قتل و جنایت داشته باشد به انسانی شریف مبدل شود.

 

وی با اشاره به موفقیت های مقاومت در برابر دشمن صهیونیسم، تاکید کرد: اسرائیل امروزه به بازدارندگی مقاومت ایمان دارد و رهبران و احزاب و رسانه و کارشناسان و همه صهیونیست ها به این امر اعتراف می کنند، معادله جدید بازدارندگی که بوسیله مقاومت بوجود آمد بر اساس معادله ملت و ارتش و مقاومت تحکیم می یابد. هواپیمای بهپاد گامی پیشرفته در این راه به شمار می آید و نشان می دهد اگر قدرت نظامی داشته باشی اما از معلومات دقیقی بهره مند نباشی همه این قدرت بی معنا خواهد بود و بر این اساس است که اهمیت معادله هواپیمای ایوب نمایان می شود.

 

نصرالله ادامه داد: مقاومت امروزه با گام های محکم به سوی جلو قدم برمی دارد و دشمن صهیونیسم نیز به این مسأله واقف است که در اختیار گرفتن چنین اطلاعاتی از سوی مقاومت چه معنایی دارد. اما پس از ارسال هواپیمای بهپاد در داخل لبنان چه اتفاقی افتاد؟ پیام و بیانیه های محکومیت و اعطای حق به اسرائیل برای حمله به لبنان صادر شد، زیرا اسرائیل بر اساس مصالح گروه 14 مارس انجام می دهد این گروه هیچ اقدامی برای جلوگیری از تجاوز اسرائیل به لبنان انجام نمی دهد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان ساخت: ما بدون خستگی و تعلل به فعالیت خود ادامه می دهیم و هیچ کس نباید فکر کند که آنچه در لبنان و منطقه علیه مقاومت گفته می شود، می تواند ما را از جهاد در برابر دشمن بازدارد. معادله ملت و ارتش و مقاومت از لبنان حمایت می کند و اگر یک لبنانی نمی خواهد از کشور حمایت کند نباید انتظار حمایت دیگران را داشته باشد و هیچ کس حتی سوالی از حال وی نمی کند. بنابراین گزینه مقاومت و تمسک به سلاح از گزینه های انسانی، عقلایی و اخلاقی است و عاری شدن از این گزینه، جنون و خودکشی و عاری شدن از وظیفه و ارزش انسانی به شمار می آید.

 

وی بیان داشت: کسانی که مذاکرات را تحریم می کنند باید بدانند که هیچ فشاری به ما وارد نمی شود و تنها به خود فشار وارد می سازند، چگونه است که دیگران برای مذاکره پیش شرط می گذارند اما ما حق نداریم شرطی قرار دهیم؟ واقعیت این است که بر اساس اخلاقی که داریم با این گروه ها جهت بررسی استراتژی دفاعی یا سلاح مقاومت مذاکره کردیم، اگر خواهان نشستن پای میز مذاکره هستید ما کاملا آماده ایم و اگر مخالف مذاکره هستید، پس خدا به همراهتان. گروه هایی نظیر حزب کمونیست لبنان و جماعت اسلامی و جریان شعبی الناصری و غیره در برابر دشمن صهیونیستی ایستادند، پس چگونه است که ادعای لزوم مذاکره درباره استراتژی دفاعی ندارند.

 

سید حسن نصرالله درباره ترور حسن وسام، گفت: برخی درصدد سوء استفاده از ترور حسن برای گسترش فتنه میان سنی و شیعه در لبنان هستند، کسانی که القا می کنند بزرگ ترین درجه دار سنی در لبنان توسط یک شیعی به قتل رسیده است می خواهد به چه چیزی برسد؟ فرضیه های زیادی درباره عوامل این ترور بر اساس تکنولوژی فنی بوجود می آید، لیکن چرا تنها بر یک فرضیه که اتهام به حزب الله است بسنده می کنند؟ چرا فرضیه دست داشتن اسرائیل در این ترور مورد توجه قرار نمی گیرد؟ برخی فورا حزب الله را عامل این جنایت دانستند و اسرائیل را مبرا می کنند. جریان دیگری وجود دارد که می خواهد جنگ شیعه و سنی در لبنان به راه بیاندازد که مشخصا جمعی از مسیحیان 14 مارس و جریان مستقل هستند.

 

وی تاکید کرد: صیدا پایتخت مقاومت بوده و خواهد ماند و آنچه در صیدا رخ داد تاسف آور است، صیدا شهر شهدای بزرگ و رهبران و علمای سرشناس است، فلسطین را در آغوش گرفت و خواهد گرفت، ولی برخی در حال گسترش فتنه در این شهر هستند و هر روز در حال اختراع نزاع با عناوین و شعارهای مختلف و در میان سکوت بسیاری از افراد و جریان ها و تقریبا عدم انجام وظیفه از سوی دولت هستند.

 

دبیرکل حزب الله بر حساس بودن وضعیت کنونی تاکید کرد و افزود: شیعیان و سنی ها باید بدانند که در مرحله بسیار حساسی قرار داریم و باید در اوج بیداری و بصیرت باشیم و تحت تاثیر مسائلی نظیر تعصب و خشونت و شایعات قرار نگیریم، امروز بیش از هر زمانی دیگری باید بر این مسأله که اگر فاسقی خبری به شما داد نسبت به آن اطمینان خاطر پیدا کنید، توجه داشت. گروه های سیاسی، علما و سازمان ها باید با یکدیگر همکاری کنند و شیعیان و سنی ها نیز باید صبر پیشه کنند و نسبت به خطاهای یکدیگر صبر داشته باشند و در جهت درمان مسائل تلاش کنند.

 

نصرالله با اشاره به تاکید برخی از گروه ها بر لزوم تشکیل حکومت وحدت ملی، خاطر نشان ساخت: دولت همچنان موجود است و به فعالیت می پردازد و کسانی که از بی طرفی دولت سخن می گویند در اشتباه هستند، زیرا حکومت بی طرفی در لبنان نداریم، برخی بر تشکیل حکومت وحدت ملی تاکید دارند که به آنان می گویم به میز مذاکره بفرمایید تا در این باره گفت‎وگو کنیم.

 

وی درباره انتخابات آینده در لبنان، تصریح کرد: کسی که اعتقاد به پیروزی در انتخابات دارد باید قانون نسبیت را بپذیرد، 14 مارس ادعا می کند اگر در انتخابات پیروز شود حکومتی از یک رنگ تشکیل خواهد داد. در لبنان دو شیوه وجود دارد؛ یکی بر مشارکت ملی تاکید دارد و یکی شیوه انحصار غایت گرانه را در پیش گرفته است و لبنانی ها می توانند یکی از دو گزینه رییس حکومت سابق که می خواهد به هر شیوه ای به قدرت برسد و رییس حکومتی که پس از بروز حادثه ای در کشور می گوید به پست خود در برابر تشکیل حکومت مشارکت ملی متمسک نیست.

 

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود از ادامه بحران در سوریه و بحرین یاد کرد و اظهار داشت: مصلحت سوریه و ملت این کشور در گفت‎وگو، راه حل سیاسی و توقف کشتار است، اما دیگران در دوحه جمع شده و چهارچوب جدیدی بر اساس خواسته کلینتون تاسیس می کنند. آنان در پی مسأله ای بسیار خطرناک هستند، زیرا جریان های معارضه موجود در دوحه با هرگونه گفت وگو مخالفند و می خواهند کشور را به سوی کشتار و ویرانی سوق دهند.

 

نصرالله ادامه داد: نظام بحرین نیز از مسالمت آمیز بودن معارضان به خشم آمده و شروع به اتهام زنی به حزب الله مبنی بر دست داشتن در انفجارهای تروریستی کرده است، نظام بحرین در پی یافتن بهانه ای برای ضرب و قتل و بازداشت معارضان مسالمت آمیز است.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود، تاکید کرد: من از همگان می خواهم با بصیرت به مسائل رخ داده در لبنان و غزه و سوریه بنگرند و بدانند که در دوران فته قرار داریم، در دوران فتنه باید از بی تفاوتی به دور ماند و با چشم باز به مسائل نگریست./980/ب912/ک

ارسال نظرات