۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۴۶۷۵۰
رییس اداره اوقاف آمل:

ماه محرم فرصتی برای بصیرت افزایی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان باید فرصتی برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به فداکاری های والای اهل بیت(ع) در راستای اقامه حق و ترویج ارزش های والای دین مبین اسلام باشد.
محرم

حجت الاسلام حسین مهدیان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که قیام امام حسین(ع) به عنوان یکی از ماندگارترین و تاثیرگذار ترین حوادث تاریخ دین مبین اسلام است، گفت: رویدادها و نهضت های گوناگونی در طول تاریخ به وقوع پیوسته است ولی با گذشت زمان به فراموشی سپرده شدند.

 

وی با تاکید بر این که حماسه عاشورا به عنوان الگویی فرا مذهبی است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و یارانشان با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند و نام خود را برای همیشه اعصار در تاریخ به یادگار گذاشتند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که احیای ارزش ها از مهم ترین دلایل جاودانگی قیام امام حسین(ع) است، بیان داشت: آغاز فروپاشی قلعه‏ مستحکم قدرت بنی‏امیه را باید در قیام عاشورا جستجو کرد و دلیلش این است که پس از این حادثه، عدالت‏خواهان دیگر شهامت پیدا کردند و خیزش‏های متعددی را در برابر دستگاه حاکمه به راه انداختند تا به سرنگونی این رژیم انجامید.

 

وی با اشاره به این که آزادی خواهی قیام عاشورا به عنوان پیامی ارزنده برای همگان است، خاطرنشان کرد: تا انسان در این کره خاکی وجود دارد از این قیام به عنوان منبعی ارزنده الهام گرفته خواهد شد.

 

حجت الاسلام مهدیان با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این است که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.

 

وی با تاکید بر این که توجه به ابعاد گوناگون حماسه عاشورا امری اساسی است که باید نسبت به آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد، گفت: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان باید فرصتی برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به فداکاری های والای اهل بیت(ع) در راستای اقامه حق و ترویج ارزش های والای دین مبین اسلام باشد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به این که برنامه های ماه محرم باید به بهترین نحو ممکن و آنگونه که شایسته است برگزار شود، خاطرنشان کرد: 80 درصد موقوفات شهرستان آمل مربوط به عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است که سعی می شود برنامه های این ماه در کلیه تکایا و مساجد به بهترین گونه برگزار شود.

 

حجت الاسلام مهدیان در پایان گفت: سال گذشته مبلغ چهار میلیارد ریال در راستای برگزای باشکوه مراسم ماه محرم به هیأت های مذهبی و دو میلیارد ریال نیز برای برگزاری عزاداری این ماه گرانقدر اختصاص یافت./950/ت302/ب

ارسال نظرات