۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۴۶۷۶۵
معاون تهذیب حوزه علمیه تهران:

اولین کارگاه تلبس طلاب تهران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران هدف از برگزاری کارگاه تلبس را تکمیل و ارتقاء فنون و قابلیت های روحانیان در جامعه عنوان داشت و افزود: مسائل تئوری که طلاب در مدارس علمیه آموخته اند، به صورت عملی در این کارگاه آموزش می بینند.
اولين کارگاه تلبس طلاب

حجت الاسلام حسین گودرزی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری اولین کارگاه تلبس به همت اداره اخلاق معاونت تهذیب حوزه علمیه تهران خبر داد.

وی اظهار داشت: طبق مصوبه 745 شورای عالی حوزه‌های علمیه طلابی که قصد تشرف به لباس روحانیت را دارند، باید یک فرآیند قانونی و تأیید صلاحیت علمی و اخلاقی را بگذرانند تا بتوانند برای این منظور مجوز  دریافت کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران با اشاره به فرآیند اخذ مجوز تلبس ابراز داشت: پس از اتمام پایه پنجم از طرف مدیر مدرسه علمیه تأییدیه فضیلت طلبه به معاونت تهذیب ارسال می‌شود و آنجا هم صلاحیت عمومی فرد از اداره آمار و بررسی استعلام می‌شود.

حجت الاسلام گودرزی در ادامه این مطلب گفت: بعد از استعلام صلاحیت عمومی، مصاحبه علمی- کاربردی از طلاب درباره توانمندی‌هایی مانند قدرت بیان احکام، پاسخ گویی به مسائل و روش های فعالیت یک روحانی در جامعه به وسیله اساتید مجرب انجام می شود.

وی اضافه کرد: پس از مرحله مصاحبه شرکت در کارگاه تلبس برای اخذ مجوز آن الزامی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران هدف از برگزاری کارگاه تلبس را تکمیل و ارتقاء فنون و قابلیت‌های روحانیان در جامعه عنوان داشت و افزود: در این کارگاه مسائل تئوری که طلاب در مدارس علمیه آموخته‌اند، به صورت عملی آموزش می‌بینند.

حجت الاسلام گودرزی ابراز داشت: اولین کارگاه تلبس پنج شنبه سی ام آذرماه از ساعت 8 تا 12 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که در این کارگاه از اساتید مجرب استفاده می شود ابراز داشت: روحانیت و جامعه اسلامی، آموزش‌های کاربردی مربوط به احکام، تدریس و تصحیح قرائت نماز و آداب آراستگی لباس روحانیت از موضوعاتی است که در این کارگاه برای طلاب بیان می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران اظهار داشت: طلابی که در معاونت تهذیب تشکیل پرونده داده‌اند، طلابی که هم اکنون برای اخذ مجوز اقدام کرده‌اند و طلابی که در آینده نزدیک ملبس می‌شوند، می‌توانند در این کارگاه شرکت کنند.

حجت الاسلام گودرزی درباره نحوه ثبت نام در این کارگاه بیان داشت: طلاب عزیز می‌توانند با مراجعه به پایگاه الکترونیکی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران و یا به دفتر مدیران مدارس علمیه، در این کارگاه ثبت نام کنند./956/ت302/ص

ارسال نظرات