۲۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۴۶۷۸۱
آیت الله شبستری:

مداحان حسینی در انتخاب اشعار دقت کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر عزاداری خالصانه برای حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: عزاداری مورد قبول و عبادت محسوب می شود که بی‌پیرایه و به دور از خرافه باشد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع فعالان و متولیان هیأت‌های عزاداری تبریز اظهار داشت: مجالس عزاداری و سوگواری ماه محرم بایستی در راستای بصیرت‌بخشی و کسب معرفت به قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشد.

 

وی با تأکید بر نقش ویژه مداحان و شعرای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در خرافه‌زدایی از مجالس عزاداری گفت: برپایی مجالس سوگواری سنتی، بهترین شکل عزاداری است، شکوه عزای حسینی باید با پیرایه‌زدایی‌ها حفظ شود، عزاداری یک عبادت است و این امر باید آن گونه که در منابع دینی به ما رسیده اجرا شود.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر عزاداری خالصانه برای حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: عزاداری مورد قبول و عبادت محسوب می شود که بی‌پیرایه و به دور از خرافه باشد، مداحان توجه داشته باشند که صرف گرایاندن مردم هدف اصلی از برپایی مجالس عزاداری نیست؛ از این رو باید درانتخاب اشعار و بهره مندی از مقاتل معتبر توجه داشته باشند.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رواج برخی فرقه‌های ضاله با هدف ضربه به اعتقادات دینی و بی‌رونقی مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، گفت: بروز برخی از انحراف‌ها و خرافات هدایت شده از سوی سرویس های اطلاعاتی غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

آیت الله شبستری افزود: دشمنان با سوء استفاده از احساسات پاک مسلمانان به ویژه شیعیان و البته با عوام‌فریبی درصدد رواج برخی خرافات که در اصل تفرقه میان شیعه و سنی را دنبال می کند، هستند، در حقیقت رد پای استکبار و دشمنان را در بروز این خرافات مشاهده می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حضرت اباعبدالله(ع) مصداق واقعی فناء فی الله است، گفت: آن حضرت برای اعتلای نام اسلام و زنده نگهداشتن شریعت الهی از هستی خود گذشت، هیأت های مذهبی باید این آرمان ها و روحیه استکبار ستیزی را به جوانان انتقال دهند./935/پ202/س

ارسال نظرات