۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۸۴۱
عضو هیات علمی مؤسسه امام:

اجرایی شدن مطالبات رهبری در حوزه نیازمند حرکتی انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این مطلب که عملیاتی نشدن فرمایشات رهبری در حوزه خطرات جدی را در آینده نه چندان دور متوجه حوزه علمیه می کند، گفت: دشمن به نظام اسلامی و حوزه علمیه، انقلابی حمله کرده است، برای پاسخگویی به این تهاجم سنگین باید به صورت انقلابی به صحنه بیاییم.
حجت الاسلام شبان نيا عضو هيات علمي مؤسسه امام

حجت الاسلام قاسم شبان نیا عضو هیأت علمی گروه سیاسی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت توجه ویژه حوزویان به مطالبات رهبر معظم انقلاب، گفت: برخی از مراکز حوزوی مطالبات رهبری از حوزه را تدوین کرده و گام به گام در صدد اجرایی کردن مطالبات ایشان هستند.

وی با اشاره به ضرورت حرکت انقلابی حوزه علمیه و اجرایی کردن مطالبات رهبری، اظهار داشت: بنده به عنوان یک طلبه تصور می کردم، حوزه علمیه با فرمایش های ایشان به وجد بیاید، انقلابی حرکت کند و تحولات عظیمی در سطح کلان برنامه های حوزه ایجاد کند، اما کم کاری هایی در این زمینه صورت گرفته است.

این عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی با اشاره به رابطه به هم تنیده شده حوزه و نظام، اظهار داشت: حوزه اگر می خواهد از نظام اسلامی عقب نماند، باید مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه را به صورت انقلابی عملیاتی کند و حرکت کنونی را تغییر دهد.

حجت الاسلام شبان نیا تاکید کرد: عملیاتی نشدن فرمایشات رهبری در حوزه خطرات جدی را در آینده نه چندان دور متوجه حوزه علمیه خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب که اکثر قریب به اتفاق حوزویان، مراجع و علما همراه با نظام در حال حرکتند، ابراز داشت: باید در حوزه علمیه و مراکز حوزوی تخصصی  اتاق فکرهایی برای تحقق منویات رهبری تشکیل بشود.

این عضو هیأت علمی موسسه امام خمینی با گلایه از اینکه برخی از دوست داران نظام هم در این زمینه کم کاری کرده اند، تصریح کرد: دشمن به نظام اسلامی و حوزه علمیه انقلابی حمله کرده است؛ برای پاسخگویی به این تهاجم سنگین باید انقلابی به صحنه بیاییم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز حوزوی از سال های قبل سنگ بنای تشکیل رشته های تخصصی در حوزه را بنا گذاشته اند، اظهار داشت: باید در کنار تشکیل رشته های تخصصی مبانی دینی خود را تقویت کنیم تا خدای نکرده نتیجه این رشته ها فردی با ذهنیت سکولار نباشد.

حجت الاسلام شبان نیا با اشاره به ضرورت تقویت باورها و مبانی فقهی و اصولی در حوزه، ابراز داشت: اگر شخصی متخصص در علم اقتصاد باشد ولی در فقه اسلامی سررشته نداشته باشد، توانایی جوابگویی به سوالات اقتصاد اسلامی را نخواهد داشت.

وی در پایان به مسئولان حوزوی پیشنهاد کرد: زیر ساخت هایی را فراهم کنید تا هر شخصی در هر جای دنیا که هست بتواند به مباحث فقهی و اصولی دسترسی داشته باشد. /929/ت302/ج

 

ارسال نظرات