۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۴۶۸۵۳
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قم:

مبلغان با خرافات و آسیب‌های عزاداری مقابله کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، خواستار تلاش مبلغان و روحانیان در راستای فرهنگ سازی عاشورا و مقابله با خرافات و آسیب‌های مراسم عزاداری شد.
محمود نجاريان زاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمود نجاریان زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان و ائمه جماعات استان قم، گفت: عزاداری‌های محرم و صفر، باید مسجد محور و روحانی محور باشد.
 
وی در این مراسم که در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، مسجد محوری را یکی از اقدامات این مرکز برشمرد و ابراز کرد: هیأت‌هایی که در مساجد حضور دارند از امتیازات ویژه هیأت‌های مذهبی بهره‌مند می‌شوند.
 
حجت‌الاسلام نجاریان زاده به فواید مسجد محوری در عزاداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این امر سبب می‌شود آسیب‌هایی که در ایام عزاداری متوجه هیأت‌های مذهبی با حضور ائمه جماعات برطرف شود.
 
وی با بیان این‌که دشمنان برای تضعیف مساجد برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: روحانی محوری یکی از راه‌های اساسی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است.
 
معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه خطاب به مبلغان گفت: در کنار آیین عزاداری از مسایلی همچون؛ تفسیر و تلاوت قرآن، بیان احکام و پرداختن به مسایل اعتقادی پرداخته شود.
 
حجت‌الاسلام نجاریان زاده از طرح جدید اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برای به صحنه آوردن جوانان و نوجوانان در عزاداری‌ها خبر داد و ابراز کرد: روز هشتم محرم به عنوان روز حضرت علی اکبر(ع)، برنامه‌ای با هماهنگی آستان حضرت معصومه(ع) تدارک دیده شده که در این برنامه هیأت‌های دانش‌آموزی و جوانان به عزاداری برای سیدالشهدا(ع) در میدان آستانه می‌پردازند.
 
معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: مراسم عزاداری روز هشتم محرم از اقدامات ماندگاری است که موجب الگوبرداری دیگر شهرها می‌شود.
 
وی بر ضرورت هرچه با شکوه تر برگزاری نماز ظهر عاشورا تأکید کرد و گفت: نماز ظهر عاشورا بیان کننده فلسفه قیام امام حسین(ع) است و شکوه ویژه‌ای به عزاداری خواهد داد.
 
حجت‌الاسلام نجاریان زاده، مبلغان و روحانیان را به فرهنگ سازی برای مقابله با خرافات و آسیب‌های عزاداری توصیه کرد و ابراز داشت: هرچند برخی در برابر این روشنگری‌ها ایستادگی خواهند کرد، اما باید بدون توجه به این مسأله، به مقابله با این آسیب‌ها پرداخت.
 
معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم توجه به فرهنگ عاشورا و گام برداشتن در این مسیر را سبب پیروزی انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: جهان امروزی در شرایط سخت و سرنوشت سازی قرار گرفته و تبیین صحیح فرهنگ عاشورا به بهبود این شرایط کمک خواهد کرد./927/پ202/ی
ارسال نظرات