۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۴۶۸۵۷
امام جمعه زنجان:

پرداخت زکات راهکار مناسبی برای محرومیت زدایی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زنجان گفت: سیاست‌های تشویقی دولت نیز می تواند عاملی برای ترغیب روستائیان برای پرداخت زکات باشد، هر چند در صورت عدم تحقق این وعده نیز انجام فریضه زکات ساقط نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در جلسه شورای استانی زکات در آستانه فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: روحانیان با بهره‌مندی از فرصت تبلیغی ماه های محرم و صفر می توانند در ترویج فرهنگ پرداخت زکات اهتمام ویژه داشته باشند.

 

وی با بیان این‌که اجرای سیاست های تشویقی از سوی دولت می تواند به ترویج بیشتر این فریضه منجر شود، خاطرنشان کرد: پرداخت زکات راهکاری مناسب و مطلوب در راستای فقر و محرومیت زدایی است، افزون بر این‌که اقدامات حاصل از جمع آوری زکات باید به طور ملموس برای جامعه هدف پوشش اطلاع رسانی و بازگویی شود.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به این‌که پرداخت زکات و به دنبال آن اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی آثار و برکات فراوانی را در مناطق محروم جامعه به همراه دارد، گفت: در حال حاضر اطلاع‌رسانی و تبلیغ فریضه زکات در کشور محدود به روحانیت است، که نباید این‌گونه باشد، وجوب این فریضه الهی بایستی بر همگان مشخص شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به برخی از آیات و روایات وارده مبنی بر اهمیت پرداخت زکات گفت: برخی از احکام وجود دارد که منکر شدن آنها مانند انکار ضروریات است، هنوز خطر ترک زکات در جامعه تبیین نشده است، متاسفانه گاهی مشاهده می شود که منبر روحانیان صرفا سیاسی شده، این در حالیست که بسیاری از افراد جامعه خطر ترک واجبات مهمی چون زکات را نمی‌دانند.

 

وی ترک فریضه زکات را یکی از عوامل مرگ‌های ناگهانی در جوامع دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نحوه پرداخت در روستاهای استان به این گونه است که فرد زکات دهنده مبلغ زکات را به نیازمندی که در روستا زندگی می‌کند، پرداخت می‌کند، این در حالی است که زکات مصارف متعددی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در پایان بر اهمیت اطلاع رسانی از سوی رسانه های گروهی مبنی بر اهمیت و ضرورت پرداخت زکات تأکید کرد و گفت: سیاست‌های تشویقی دولت نیز می تواند عاملی برای ترغیب روستائیان برای پرداخت زکات باشد، هر چند در صورت عدم تحقق این وعده نیز انجام فریضه زکات ساقط نمی شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات