۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۴۶۸۶۰
استاندار آذربایجان‌شرقی:

تداوم همکاری روحانیت در مناطق زلزله‌زده ضروری است

خبرگزاری رسا ـ علیرضابیگی با تقدیر از خدمات تبلیغی و جهادی روحانیان در منطقه ارسباران تأکید کرد: تداوم همکاری روحانیت در مناطق زلزله‌زده ضروری است، چراکه هنوز در برخی مسائل نیازمند بهره‌مندی از نقش ارشادی مبلغان دینی نزد مردم مناطق آسیب دیده هستیم.
احمد عليرضابيگي، استاندار آذربايجان شرقي

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به فعالیت‌های گسترده روحانیان در مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: روحانیان و مبلغان حوزوی از نخستین ساعات وقوع زلزله 21 مرداد در منطقه ارسباران حضور داشته‌اند که جای بسی تقدیر از متولیان حوزوی دارد.


وی خاطرنشان کرد: تعدادی از روحانیان به صورت تبلیغی از سوی نهادهای مختلف متولی در منطقه حاضر هستند و تعدادی نیز به صورت جهادی در قالب کاروان های مختلف از استان‌های همجوار به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند که همین مسأله موجب تسکین آلام بازماندگان این حادثه تلخ بوده است.


علیرضابیگی با اشاره به این‌که بسیج طلاب و روحانیان استان نیز اقدام به اعزام گروه‌های تبلیغی و جهادی به صورت مستمر کرده است، گفت: تداوم همکاری روحانیت در مناطق زلزله‌زده ضروری است، چراکه هنوز در برخی مسائل نیازمند بهره‌مندی از نقش ارشادی مبلغان دینی نزد مردم مناطق آسیب دیده هستیم.


استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: هم اکنون دولت مصم است تا آن تعداد خانوارهای ساکن دائمی مناطق را به صورت کامل اسکان دهد، در این میان تعدادی افراد نیز وجود دارند که به صورت فصلی در منطقه حضور داشتند و خواستار بازسازی خانه‌های خود هستند، در چنین شرایطی روحانیت می تواند وارد میدان شده و مردم منطقه را نسبت به این مسأله که اولویت با بازسازی خانه‌های مردم منطقه است، قانع کنند.


وی با اشاره به این‌که حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی میان زلزله‌زدگان به فاصله چند روز از وقوع حادثه مرحمی بر آلام بازماندگان بوده است، گفت: به دنبال حضور رهبر انقلاب، مسؤولان نظام نیز در مناطق زلزله زده حضور یافتند که همین مسأله سرعت بازسازی را دو چندان کرد.


بیگی وسعت حادثه را 5 هزار کیلومتر دانست و گفت: دولت و همه دست اندرکاران از اولین روز حادثه تمامی همت و تلاش خود را مضاعف به خدمت به مردم زلزله زده کرده اند و امروز این تلاش ها دوچندان شده تا شاهد به ثمر رسیدن وعده‌های بازسازی در مناطق زلزله زده باشیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عشق و علاقه وصف‌ناپذیر مردم منطقه ارسباران
نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: این عشق و علاقه بی پایان در سفر اخیر معظم له به مناطق زلزله‌زده کاملا مشخص بود.


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به رهنمودهای رهبری در شورای مدیریت بحران استان در تبریز خاطرنشان کرد: تک تک افراد جامعه به ویژه مسؤولان باید در تمام زمینه ها تابع محض فرامین ولی فقیه باشند، در شرایطی که دشمن جنگ اقتصادی تمام عیاری را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده و تمام سعی و تلاش خود را برای نبود آرامش در ایران اسلامی به کار گرفته است، بصیرت ولایی ضرورتی انکار ناپذیر است./935/ت303/ب

ارسال نظرات