۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۴۶۸۸۳
حجت الاسلام و المسلمین ری شهری خواستار شد:

ایجاد مجتمع علمی فرهنگی مدینة العلم شیخ صدوق

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین ری شهری خواستار ایجاد مجتمع علمی فرهنگی مدینة العلم شیخ صدوق(ره) تحت نظر دفتر مقام معظم رهبری شد.
حجت الاسلام و المسلمين محمد محمدي ري شهري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری متولی آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، در نشست مشترک با امام جمعه شهرستان ری، تولیت آستان شیخ صدوق(ره)، مدیر اوقاف و امور خیریه شهرستان ری و جمع دیگری از مسئولان، خواستار ایجاد مرکز علمی، فرهنگی مدینة العلم شیخ صدوق(ره) شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) تصریح کرد: در مدینة العلم شیخ صدوق(ره)، باید با بهره گیری از انوار معنوی آن دانشمند بزرگ جهان تشیع، مرکز تربیت طلاب علوم دینی زیر نظر مستقیم دفتر رهبر معظم انقلاب شکل گیرد.

آیت الله محمدی ری شهری همچنین بر حضور جدی نهادهای مسئول، سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاری شهرداری تهران در اجرای این طرح بزرگ تاکید کرد.

وی با اعلام این مطلب که آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در ادامه برگزاری همایش‌های علمی برای شناساندن علما و مفاخر ری، در تدارک برگزاری کنگره علمی جناب شیخ صدوق(ره) است افزود: جناب شیخ صدوق(ره) از دانشمندان بزرگ و از مفاخر جهان تشیع است که به دعای خاص حضرت ولی‌عصر(عج) متولد شده و چندین کتاب از کتاب‌های قابل استناد در حوزه معارف شیعه تالیف این عالم بزرگ و صاحب کرامت است.
رئیس موسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث در پایان گفت: می‌بایست مرکزی که در این مجموعه ایجاد می‌شود، برازنده نام این دانشمند بزرگ و چشم و چراغ تهران باشد./959/د102/ص

ارسال نظرات