۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۴۶۹۴۶

ویژه برنامه‌های دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان تهران

خبرگزاری رسا ـ ویژه برنامه های دهه اول محرم بقاع متبرکه استان تهران از سوی روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران اعلام شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا

 به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، با فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام سوگواری سالار شهیدان ویژه برنامه هایی در دهه اول ماه محرم در بقاع متبرکه استان تهران برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) قرائت زیارت عاشورا بعد از نماز صبح با سخنرانی امام جمعه شهریار حجت اسلام سالمی و مداحی حمیدرضا سید حسینی برگزار خواهد شد.
این گزارش حاکی است ویژه برنامه‌های دهه اول محرم ویژه خواهران از ساعت 15 تا 17 در مهدیه آستان مقدس امامزاده اسماعیل برگزار خواهد شد.
در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) و امامزاده معصوم(ع) نیز مراسم ویژه‌ای در شب‌های ماه محرم با مداحی مداحان اهل بیت(ع) مقدم ، فراستی و نریمان و سخنرانی حجت الاسلام محمود ابوالقاسمی برگزار خواهد شد.
همچنین در دهه اول محرم این مراسم بعد از نماز ظهر و عصر در امامزاده حسن(ع) با حضور مداحان اهل بیت و سخنرانی روحانیان مختلف برگزار می‌شود.
امسال نیز برای نخستین بار حرکت دسته جات و هیات عزاداری از منطقه بریانک به سمت امامزاده معصوم(ع) با حضور عزادارن و سوگواران آن حضرت برگزار خواهد شد.
همچنین ویژه برنامه سوگواری نوگلان حسینی قبل از نماز ظهر در امامزادگان محمد و یحیی(ع) با حضور کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
گفتنی است مراسم تعزیه خوانی از ساعت 14 تا 17 قبل از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزادگان محمد و یحیی(ع) برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است در دهه اول ماه محرم برنامه ای به همین مناسبت ویژه خواهران از ساعت 10 صبح تا اذان ظهر در همان آستان برگزار می‌شود
.

برپایی ایستگاه خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص استان تهران همراه با مراسم تعزیه، پاسخگویی به مسائل شرعی ، مشاوره خانواده، مشاوره مذهبی ، مشاوره وقفی ،پخش فیلم وکلیپ ، منبرهای چند رسانه ای و غرفه کودکان با حضور مبلغان اعزامی از دیگر برنامه‌ها می‌باشد.
همچنین توزیع سلسله نمایشگاهی بصیرت در گذر فتنه (3) در امامزادگان با بیانات اباعبدالله‌الحسین(ع)، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) با موضوع بصیرت و فتنه از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل است.
گفتنی است این مراسم در امامزادگان سید اسماعیل(ع) امامزاده زید(ع) و امامزاده سید ناصر الدین(ع) جنوب تهران در دهه اول محرم برگزار خواهد شد./959/د102/ص

ارسال نظرات