۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۶۹۸۱
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

مردم اعتقاد ویژه ای به جامعه مدرسین دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رجبی بصیرت و آینده نگری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را موجب حفظ هویت و تأثیرگذاری این نهاد عنوان و تصریح کرد: مردم اعتقاد ویژه ای به جامعه مدرسین داشته و دارند.
حجت الاسلام محمود رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین عوامل حفظ هویت و تأثیرگذاری جامعه مدرسین، اظهار داشت: بصیرت خاص جامعه مدرسین پیش از انقلاب و بعد از آن، بینش دقیق و آینده نگری موجب تثبیت و تداوم جایگاه این نهاد شده است.


وی یکی از عوامل موفقیت جامعه مدرسین را موقعیت علمی برتر اعضای آن پس از مراجع عظام تقلید دانست و گفت: از گذشته تا کنون همواره شخصیت های تراز اول علمی در این نهاد حضور فعال داشته اند و بسیاری از آنها جزء مراجع ما هستند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دغدغه های دینی و انجام وظیفه الهی از سوی جامعه مدرسین، بیان داشت: جامعه مدرسین در حمایت از امام(ره) پیش از انقلاب نیز در همین راستا حرکت می کرد به همین دلیل همواره امداد الهی شامل حال آنها بوده است.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش های مخلصانه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در هدایت و راهنمایی مردم، گفت: این شاخصه باعث شده مردم اعتقاد ویژه ای به جامعه مدرسین داشته باشند.


قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تأسیس جامعه مدرسین را در پیش از انقلاب اسلامی بسیار پر ثمر و با برکت خواند و ابراز داشت: جایگاه و اثر بخشی این نهاد موجب شد رژیم شاه به مبارزه با آن برخیزد و بسیاری از اعضای آن را تبعید و زندانی کرد.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی شکل گیری جامعه مدرسین را از ابتدا بر اساس منویات امام خمینی(ره) دانست و گفت: به دلیل شرایط خفقانی که در آن دروان حاکم بود اعضای نمی توانستند فعالیت های خود را اعلام کنند و این تشکیلات به صورت مخفیانه کار می کرد.


وی اضافه کرد: این نهاد همواره از نظرات امام(ره) پشتیبانی کرده و برای عملیاتی کردن آنها تلاش ها و فعالیت های بسیاری داشته است؛ بعد از انقلاب نیز یاران امام(ره) بودند و مسؤولیت هایی را نیز به عهده گرفتند و برخی در این راه به شهادت رسیدند./928/ت302/ج

ارسال نظرات