۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۴۷۰۰۵
آیت الله طبرسی:

حضور روحانیت در هیأت های مذهبی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر حضور روحانیت در هیأت های مذهبی، گفت: برگزاری مجالس در مساجد بدون نظارت عالم و اندیشمند دینی تهدید و خطر بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع خبرنگاران در خصوص فرا رسیدن ایام عزاداری سالار شهیدان گفت: عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) بدون شک از شعائر بزرگ شیعیان محسوب می‌شود و عامل بقای اسلام است.

 

آیت الله طبرسی ادامه داد: عزاداری سالار شهیدان در صورتی دارای اجر و پاداش است که عاری از هرگونه انحراف و بدعت باشد و اگر به روایات نظری بیاندازیم خواهیم دریافت که قطره‌ای اشک هرچند به قدر پر کاهی باشد در صورتی که با معرفت و شناخت باشد نزد امامان ما از سال ها گریه بی‌معرفت با ارزش‌تر است.

 

امام جمعه ساری بیان کرد: حضور در مساجد و حسینیه ها موجب می شود افراد بیشتر حریم ها و حرمت ها را رعایت کنند و اگر چه دوری از انحراف و حاشیه ها در اکثر هیأت های مذهبی و تکایا نیز مورد توجه است.


وی با تبیین نقاط مثبت برگزاری مجالس عزاداری در مساجد، حضور عالم دینی و روحانی ناظر بر مراسم عزاداری را از جمله مزیت های برگزاری این مجالس در مساجد دانست و ادامه داد: رعایت مسائل شرعی، حفظ احکام و حدود دینی در مسئله عزاداری بسیار مهم است.

 

آیت الله طبرسی عنوان کرد: نقش ائمه جماعات در این زمینه خیلی مهم است زیرا امام جماعت مسجد در طول سال با مردم و در میان مردم است و با دغدغه های مردم آشنا و به مسائل سیاسی و روز جامعه اطلاع و اشراف دارد و از طرفی به نوعی دغدغه‌های نظام و مقام معظم رهبری را در همه ابعاد می‌داند و در این زمینه می‌تواند کمک های شایان توجه ای داشته باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: حریم مساجد، نحوه رفت و آمد، مداحی، چگونگی لباس و پوشش در عین عزاداری، شکل عزاداری، محدوده این رفتارها را مشخص می‌کند و این موجب جلوگیری در برخی آفات و آسیب‌ها می‌شود علاوه بر آن در مناسبت‌های مذهبی ارتباط با مسجد مستحکم می‌شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت جذب بیشتر نسل جوان در مساجد تأکید کرد و ادامه داد: جایگاه مساجد در جامعه دینی و جایگاه‌شناسی مساجد یکی از موضوعات مهمی است که مورد توجه قرار می گیرد و برای اینکه همگان، جایگاه مساجد را به عنوان محور و پایگاه فرهنگی بشناسند و تعریف کنند باید فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت گیرد.

 

آیت الله طبرسی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عزداری برای سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) در هر مکانی که صورت می گیرد بایستی در آن به اهداف واقعی و پنهان مانده در ظواهر دنیوی و کاذب، توجه ویژه شود تا ثارالله امام حسین(ع)، شفاعت کننده ما در نزد خدا و روز رستاخیز باشد، روزی که هیچ زرق و برق دنیا فایده ای ندارد و آن حضرت از ما شفاعت کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات