۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۱۴۷۰۳۷

دروس صد سال حوزه در یک مدرسه اینترنتی

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه فرهنگی صدای بهار، گفت: هم‌اینک 19 هزار و 499 ساعت فایل صوتی از دروس خارج فقه و اصول حوزه های علمیه را در سامانه اینترنتی مدرسه فقاهت قرار داده‌ایم.
کلاس درس حوزه
جواد جوادی، مدیر مؤسسه فرهنگی صدای بهار، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: هم‌اینک 19 هزار و 499 ساعت فایل صوتی از دروس خارج فقه و اصول حوزه های علمیه را در سامانه اینترنتی مدرسه فقاهت قرار داده‌ایم.
وی با بیان این که از این مقدار 10 هزار و 648 جلسه، متن و تقریر دروس خارج فقه و اصول است، افزود: این دروس شامل درس‌های مراجع تقلید و علمای جهان اسلام در داخل و خارج کشور می‌شود که بسیاری از آن‌ها متعلق به حوزه علمیه قم است.
جوادی خاطر نشان کرد: اگر به طور متوسط در هر سال 100  جلسه درس در حوزه برگزار شود، یعنی در پنج سال فعالیت مؤسسه صدای بهار به اندازه صد سال فایل صوتی از دروس حوزه علمیه گردآوری و در مدرسه فقاهت قرار داده شده است.
وی گفت: دروس خارج فقه و اصول، کلام، تفسیر، عقاید و فلسفه از جمله موضوعاتی است که در مدرسه فقاهت قرار داده شده است.
جوادی یادآور شد: همچنین به اندازه صد سال متن دروس خارج فقه و اصول علمای جهان اسلام را در مدرسه فقاهت قرار داده‌ایم.
وی ادامه داد: مؤسسه صدای بهار در طول پنج سال، هر روز حدود 20 جلسه کلاس درس علما را تحت پوشش قرار داده است.
این فعال فرهنگی افزود: هم‌اینک با همکاری دفاتر مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه، پس از دوساعت از برگزاری جلسه درس، فایل صوتی و حدود 6 تا 24 ساعت متن دروس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: برخی از دروس حوزه علمیه مشهد، نجف و قم حدود شش ساعت پس از برگزاری کلاس درس در بخش آرشیو مدرسه فقاهت قرار می‌گیرد و فایل صوتی‌ها آن‌ها حدود دو ساعت طول می‌کشد، البته تلاش خواهیم کرد این مدت زمان را کاهش دهیم.
مدیر مؤسسه فرهنگی صدای بهار افزود: همچنان که ارتباط عالمان با عالمان و برقراری ارتباط زنده اینترنتی حوزه‌های علمیه قم، مشهد، نجف و شهرستان‌ها را از اهداف فعالیت‌های مدرسه فقاهت قرار داده‌ایم به همین هدف تلاش داریم فایل دیجتیالی و متنی تمامی این دروس را در اختیار همه علاقه‌مندان حوزوی قرار دهیم.
شایان ذکر است، در حال حاضر درس حضرات آیات جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرای، حسین نوری همدانی و عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید هر روز از ساعت 8 تا 12به صورت زنده پخش می شود.
همچنین درس آیت الله سیدمحمد مهدی موسوی خلخالی از حوزه علمیه مشهد، درس آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری ازحوزه علمیه اهواز، درس حضرت آیت الله مظاهری از حوزه علمیه اصفهان و درس آیت الله تهرانی از حوزه علمیه تهران به صورت زنده در اختیار طلاب و فضلای حوزه قرار می‌گیرد.
گفتنی است، طلاب با استفاده از نرم‌افزار مدرسه فقاهت می‌توانند در دروس حوزوی به صورت زنده شرکت کنند و درس استاد را از طریق رایانه یا تلفن همراهی که به اینترنت متصل است، بشنوند./917/ت302/ی
ارسال نظرات