۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۳:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۰۴۶
مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا:

هدف مدارس علمیه تزکیه نفوس است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه پنج تن آل عبا(ع) تهران اظهار داشت: طلاب جوانی که در مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند باید علاوه بر تأمین نیروی جسمی، روح آن ها هم از نظر اخلاق تقویت گردد که مدارس علمیه نقش مهمی را در این مقوله دارند.
اخلاق

حجت الاسلام محمد بابایی، مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: چون هدف در رسالت حوزوی بسیار مهم است از این رو سعی و تلاشی که در این راستا قرار می‌گیرد حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: هدف مدارس علمیه تزکیه نفوس است که این مسیر بسیار نورانی است و اگر ما در این راه بخواهیم به هدف عالی برسیم قطعا باید مقدمات را طی کنیم که از مهمترین آن‌ها می‌توان به مطالعه و پیش مطالعه صحیح، اهتمام به مباحثه، درس را خوب گوش دادن اشاره کرد و اگر یک طلبه از خود تلاشی نشان ندهد به مقصد نهایی نخواهد رسید.

مدیر مدرسه علمیه پنج تن آل عبا(ع) ابراز داشت: یکی از فرصت‌های استثنایی برای طلاب حجره نشینی است و تجربه بزرگان نشان داده است و طلبه با متأهل شدن وارد مشغله‌های فکری و ذهنی جامعه می‌شود و دیگر فرصتی برای مطالعه دروس حوزوی و دینی نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که بزرگان ما آن‌چه که ایشان را به مرتبه بالایی رسانده است را دوران حجره نشینی می‌دانستند گفت: از این رو بنده به عنوان یک طلبه خدمتگزار توصیه‌ام این است که طلاب جوان قدر حجره نشینی‌ها را بدانند و این فرصت‌ها را غنیمت بشمارند تا در آینده از کرده خود مسرور باشند.

حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: استاد باید صفاتی چون اشراف بر مسائل روز دنیا، با زهد زندگی کردن و میل نداشتن به مسائل دنیوی، داشتن تواضع و استفاده از وسایل روز برای تدریس را دارا باشد تا بتواند در تربیت طلاب کوشا و موفق، نقش خود را ایفا کند.

وی در پایان به تأثیر دروس اخلاق بر روحیه طلاب اشاره و تصریح کرد: یک سخن از استاد اخلاق می‌تواند طلاب را تا مدتی بیمه اخلاقی کند و باید احادیث و روایات نبوی در مداس علمیه ذکر شود تا طلاب به معرفت دینی برسند./957/ت303/ص

ارسال نظرات