۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۴۷۰۵۸
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

نمی شود هم حسین را دوست داشت هم یزید را

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) با بیان این‌که عشق به اهل بیت‌(ع)، تداوم راه و اطاعت از آن بزرگواران است، گفت: نمی‌شود افرادی بخواهند هم یزید را دوست بدارند و هم بگویند ما با اهل بیت‌(ع) دوست هستیم.
حجت الاسلام و المسلمين اختري، دبير کل مجمع جهاني اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران از واقعه عاشورای امام حسین‌(ع) به عنوان یک مدرسه و دانشگاه بزرگ اسلامی که نقش بسیاری ارزشمندی در حرکت، بصیرت، آگاهی و بیداری اسلامی مسلمانان داشته است، نام برد.

 

وی به بیان تأثیر واقعه عاشورا در پیشبرد اسلام و شریعت پیامبر اکرم‌(ص) پرداخت و با اشاره به فلسفه عزاداری بر امام حسین‌(ع)، گفت: اگر امروز بر مصیبت جانسوز وارد شده بر خاندان اهل بیت‌(ع) عزاداری می‌کنیم، به سبب ارزش، آثار و نقشی است که حرکت و قیام امام حسین‌(ع) در جامعه بشری و جامعه انسانی ما دارد.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) در ادامه مسأله ابراز علاقه و مودت به خاندان عصمت و طهارت‌(ع) را به عنوان تنها یک برنامه و وظیفه شیعیان و پیروان اهل بیت‌(ع) ندانست و افزود: محبت به اهل بیت‌(ع) فرمان خداوند متعال و دستوری است که برای جایگاه آن بزرگواران قرار داده و مودت به آنان را واجب کرده است.

 

آنها که علیه اهل بیت قیام کردند دشمنان خدا هستند

وی با بیان این‌که علمای بزرگ اسلام و حتی امامان اهل سنت، مودت و محبت به اهل بیت‌(ع) را فرض و واجب می‌دانند، اظهار کرد: ترمزی و احمد تنبل می‌گویند که پیامبر اکرم‌(ص) فرمودند «کسی که علی‌(ع) و اولاد آن حضرت را دوست بدارد، من را دوست دارد و کسی که من را دوست بدارد، خدا را دوست دارد و کسی که خدا او را دوست داشته باشد، او را وارد بهشت خواهد کرد.»

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری متذکر شد: افرادی که مدعی محب بودن اهل بیت‌(ع) هستند باید بدانند، کسانی که علیه اهل بیت‌(ع) قیام کردند و خون آن بزرگواران را روی زمین ریختند و خاندان عصمت و طهارت‌(ع) را قطعه قطعه کردند و در زندان‌ها کشتند، دشمنان خدا و پیامبر اکرم‌(ص) هستند و همه روایات بر نفاق و کفر آنان دلالت می‌کند.

 

وی تصریح کرد: امروز نمی‌شود افرادی بخواهند هم یزید را دوست داشته باشند و هم بگویند ما با اهل بیت‌(ع) دوست هستیم، نمی‌شود کسی قاتلان امام حسین‌(ع) را مسلمان بداند، اما بگوید من علاقه‌مند به اهل بیت‌ عصمت و طهارت‌(ع) هستم، علاقه و عشق به اهل بیت‌(ع) تداوم راه، پیمودن مسیر و اطاعت از دستورات آنان است.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع) در بخش دیگری از سخنان خود، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی‌(ره) را سبب عزت مسلمانان دانست و گفت: امروز مسلمانان دنیا احساس عزت می‌کنند و این عزت از مکتب اهل بیت‌(ع)، عاشورای امام حسین‌(ع) و عزاداری بر آن حضرت و خاندان آن حضرت است.

 

وی با اشاره به توطئه گسترده دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی، ادامه داد: ساخت فیلم‌ها و کاریکاتورهای موهن علیه اسلام، کشتار مسلمانان میانمار با حمایت قدرت‌های بزرگ، پشتیبانی امپریالیسم جهانی و حمایت از گروه‌های تروریستی برای کشتار مسلمانان در نقاط مختلف جهان، برای جلوگیری از پیشرفت اسلام است.

 

هیچ حاکمی حق ندارد تابعیت مردم را لغو کند

حجت‌الاسلام والمسلمین اختری، آنچه امروز در بحرین نزدیک دو سال است تداوم دارد و مردم این کشور به جرم آنکه حقوق اولیه خود را می‌خواهند، مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و به زندان می‌افتند و حتی این حکومت طغیان‌گر و مستبد خود را مالک الرغاب مردم می‌داند و تابعیت مردم بحرین را لغو می‌کند، ترس از مقاومت دانست.

 

وی با طرح این سؤال که آیا هیچ حاکمی از نظر حقوقی می‌تواند تابعیت مردم را لغو کند، یادآور شد: حکومت جنایتکار بحرین، علمای اسلام، علمای دین، دانشمندان، پزشکان و زنان و مردان بحرینی را به زندان‌ها می‌اندازد، از کار برکنار و تابعیت آنها را لغو می‌کند، اما در دنیای به اصطلاح متمدن، کسی در برابر اینها ایستادگی نمی‌کند.

 

قیام تنها راه آزادسازی سرزمین‌های اشغالی است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت‌(ع)، همچنین جنایت و حمله اخیر صهیونیست‌ها به غزه را به سبب شکست‌های پی‌درپی رژیم جعلی اسرائیل از مقاومت و کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: آنها که چهار جنگ را علیه حزب الله شروع کردند و در جنگ 23 روزه غزه همه قدرت خود را رو کردند و در تمامی جنگ‌ها هم مفتضحانه شکست خوردند، امروز با ایجاد اختلاف در جبهه مقاومت، به دنبال فرصت هستند.

 

وی با بیان این‌که دنیای اسلام به این نتیجه رسیده است که هیچ راهی برای گفت‌وگوی با رژیم جعلی اسرائیل وجود ندارد، تصریح کرد: شصت سال وساطت‌های بیهوده نشان داد که گفت‌وگو نمی‌تواند سرزمین‌های اشغالی را آزاد کند و تنها مقاومت است که می‌تواند این سرزمین را آزاد کند و این مقاومت هم درس امام حسین‌(ع) است که در برابر ظالمان و ستمگران راهی جز مقاومت وجود ندارد. /920/

ارسال نظرات