۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۴۷۰۶۰
امام جمعه موقت اصفهان:

گریه بر امام حسین از بزرگ‎ترین شعائر دین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیه 32 سوره حج گفت: نشانه تقوا حفظ و بزرگ شمردن شعائر الهی است و بدانید که از بزرگ‎ترین شعائر دین برپایی و حضور در جلسات عزا و گریه بر امام حسین(ع) است.
 امام جمعه موقت اصفهان و عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت و  نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان گفت: ریان بن شبیب نقل می کند در این روز بر حضرت رضا(ع) وارد شدم، ایشان فرمودند این روز روزی است که حضرت ذکریا برای فرزند دار شدن دعا کرد و خداوند متعال نیز دعای او را مستجاب کرد و ملائکه به او بشارت جناب یحیی را دادند.

 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: از این رو شایسته است که مومنین در این روز دعا کنند و حضرت رضا(ع) نیز می فرماید: اگر کسی در این روز، روزه بگیرد و دعایی کند خداوند دعای او را مستجاب می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی خاطرنشان کرد: حضرت رضا(ع) فرمود: مردم قبل از اسلام به این ماه احترام می گذاشتند و در این ماه جنگ نمی کردند، اما امت پیامبر اسلام(ص) حرمت این ماه و پیامبر خود را نگه نداشتند.

 

وی افزود: حضرت فرمود: ای پسر شبیب هرگاه خواستی در زندگی برای کسی یا چیزی گریه کنی برای جدم حسین(ع) گریه کن زیرا اگر در این حال جانت گرفته شد گناهان صغیر و کبیر تو پاک می شود و اگر می خواهی خدا را در حلی ملاقات کنی که هیچ گناهی بر تو نیست ایشان را زیارت کن.

 

امام جمعه موقت اصفهان اظهارداشت: حضرت ادامه داد: اگر دوست داری در روز قیامت در درجه ما باشی، هرگاه ما محزون بودیم تو نیز محزون باش و هرگاه ما شاد بودیم تو هم شاد باش و بدان اگر کسی سنگی را دوست داشته باشد با همان سنگ محشور می گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ادامه داد: اگر گریه کنندگان بر امام حسین(ع) می دانستند که چه اجری برای آنان است آرزو می کردند تا آخر عمر این حزن را حفظ کنند و حضرت علی(ع) نیز می فرماید: کسی که در مصائب فرزندم حسین گریه کند برادر من محسوب می شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: فردا روز ورود کاروان حسینی به کربلای معلی است و شایسته است که اشاره ای به آیه 32 سوره حج کنم که می فرماید: نشانه تقوا حفظ و بزرگ شمردن شعائر الهی است، و بدانید که از بزرگترین شعائر دین برپایی و حضور در جلسات عزا و گریه بر امام حسین(ع) است.

 

گفتنی است در پایان فریضه نماز جمعه این هفته، مردم اصفهان با برپایی راهپیمایی با شکوهی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و خشم و انزجار خود را از رژیم غاصب اسرائیل اعلام کردند. /9392/پ202/ب

ارسال نظرات