۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۴۷۰۶۸
امام جمعه رشت:

ترک امر به معروف سبب سقوط جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان امر به معروف را مایه ثبات و استحکام دین دانست و تاکید کرد: تغییر ارزش ها در نتیجه ترک امر به معروف باعث سقوط جامعه می شود و جامعه ای که در آن امر به معروف بمیرد، فساد و تباهی رواج پیدا می کند.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های نماز جمعه رشت با گرامیداشت فرا رسیدن ایام محرم، گفت: تبیین قیام عاشورا از زبان امام حسین(ع) مهم ترین دلیل برای اهمیت امر به معروف است.

 

خطیب نماز جمعه رشت، اظهار داشت: امام حسین(ع) پیش از شروع نهضت عاشورا، هدف قیام خود را امر به معروف و احیای سنت های فراموش شده پیامبر اکرم(ص) بیان می کند.

 

وی با بیان این که مداحان، واعظان و مدیران هیأت های مذهبی باید بدانند که برپایی عزای امام حسین(ع) سرمایه آخرت است، گفت: عزاداری ها و اشعاری که خوانده می شود، دون شان ائمه(س) نباشد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، مرثیه خوانی را عبادتی بزرگ دانست و گفت: هر عبادتی باید با قصد قرب و کسب رضایت خداوند همراه باشد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع)، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، ارزشی است که قوام دیگر ارزش ها به آن وابسته است.

 

وی امر به معروف را مایه ثبات و استحکام دین دانست و تاکید کرد: تغییر ارزش ها در نتیجه ترک امر به معروف باعث سقوط جامعه می شود و جامعه ای که در آن امر به معروف بمیرد، فساد و تباهی رواج پیدا می کند.

 

امام جمعه رشت، افزایش تقوای عمومی، امنیت اجتماعی، حلال شدن رزق و روزی را از آثار امر به معروف برشمرد و گفت: رسانه ها و صدا و سیما در عمومی شدن امر به معروف و نهی از منکر تکلیف سنگینی بر عهده دارند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم حملات رژیم اشغالگر قدس را به غزه محکوم کرد و گفت: بمباران و کشتار مردم مظلوم فلسطین با حمایت غرب و حکام مرتجع عرب انجام می شود.

 

خطیب نماز جمعه رشت تاکید کرد: اگر کشور های اسلامی وارد صحنه شوند، فلسطین می تواند خود را حفظ کند و  رژیم اشغالگر قدس هم جرات ترور رهبران حماس را نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی در ادامه به فرا رسیدن هفته بسیج اشاره کرد و با بیان این که بسیج بزرگترین پشتوانه انقلاب و اسلام است، گفت: هر فرد بسیجی، سرباز آماده به خدمت در راه ولایت و عرصه های علم، جهاد، اقتصاد و  فرهنگ است.
 

 

گفتنی است، مردم ولایت مدار شهر رشت پس از اقامه نماز جمعه رشت ضمن راهپیمایی از مصلی امام خمینی رشت تا میدان فرهنگ حملات ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس را به نوار غزه محکوم کردند./950/پ202/ب

ارسال نظرات