۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۴۷۰۷۰
آیت الله آل هاشم:

قدرت حقیقی ایران تبعیت مردم از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز قدرت حقیقی ایران اسلامی را مکتب عاشورا و تبعیت مردم از ولایت فقیه دانست.
آيت الله آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به رزمایش اخیر و نمایش توانمندی های رزمی و موشکی کشورمان اظهار داشت: پیام رزمایش صلح و دوستی برای دوستان و هشدار برای دشمنان برای پرهیز از هر گونه تعدی به جمهوری اسلامی ایران بود.

 

وی ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه مقابله با هر تهدید احتمالی دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی است، دشمنان بدانند که توانمندی نظامی و دفاعی ایران فراتر از تصور آنان است و ملت ایران اجازه نمی دهند استکبار حتی نگاه چپ به کشورشان داشته باشد.

 

آیت الله آل هاشم قدرت حقیقی ایران اسلامی را مکتب عاشورا و تبعیت مردم از ولایت فقیه دانست و خاطرنشان کرد: همچنانکه تبعیت از ولایت فقیه، رمز پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل بود، امروز نیز پیروی از رهنمودهای رهبری راهگشای بسیاری از معضلات و مشکلات خواهد بود.

 

وی با اشاره به 26 آبان، سالروز شکست حصر سوسنگرد، افزود: فرمان رهبری تأثیر بسیار مهمی در این موفقیت رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان لشکر همیشه پیروز عاشورای آذربایجان داشت، رزمندگان دوران دفاع مقدس با الهام از مکتب عاشورا برای همیشه دشمنان اسلام را مأیوس کردند.

 

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به تشریح فلسفه نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر پیام قیام عاشورا بود و آن را باید از خود و خانواده شروع کنیم، سپس انتظار داشته باشیم که جامعه اصلاح شود.

 

وی در زمینه حماسه کربلا و ضرورت تبیین ابعاد مختلف این قیام تاریخی برای نسل های جوان و همچین بر ضرورت تشریح مظلومیت امام حسین(ع) و شیعه در عزاداری ها تاکید کرد و گفت: عزاداری‌های ایام سوگواری امام حسین(ع) بایستی با پرهیز از هر گونه خرافات و بدعت‌های خارج از عرف و به دور از واقعیت همراه باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات