۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۴۷۰۷۶
امام جمعه زنجان:

رژیم صهیونیستی به دنبال عقده‌گشایی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: متاسفانه سران عرب برخی از کشورهای منطقه‌ای، نه نشانی از مسلمانی و نه از غیرت عربی برای خود باقی گذاشته اند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به بمباران مناطق مسکونی غزه از سوی رژیم صهیونیستی اظهار داشت: این جنایات در شرایطی رخ می دهد که سازمان‌های مدعی حقوق بشر و اتحادیه عرب سکوت اختیار کرده است.

 

وی با بیان این‌که بمباران نوار غزه خوی وحشی گری رژیم صهیونیستی را به اثبات رساند، خاطرنشان کرد: بی غیرتی برخی از سران خودفروخته عرب منطقه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی دردناک تر است، متاسفانه اعراب تحت فرمان استکبار جهانی، نه نشانی از مسلمانی و نه از غیرت عربی برای خود باقی گذاشته اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که رژیم صهیونیستی به دنبال عقده‌گشایی از شکست در جنگ 22 روزه غزه و 33 روزه لبنان است، تصریح کرد: این رژیم غاصب و جنایتکار باید از شکست در جنگ 22 روزه در مقابل حماس عبرت بگیرد، در غیر این صورت اضمحلال خود را تضمین کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: اسراف در فرهنگ ایرانی اسلامی هیچ جایی ندارد، چرا باید به این میزان ضایعات نان در کشور تولید شود.

 

وی قیمت کم نان را یکی از عوامل بی توجهی مردم به ارزش آن دانست و افزود: مردم باید به اهمیت و ارزش این نعمت الهی واقف باشند و از اتلاف و دور ریختن آن خودداری کنند، البته نان یکی از مصادیق اسراف در برخی خانواده‌هاست که بایستی با توجه به آموزه های دینی از ثروت های ملی حراست کرد.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به آغاز هفته بسیج اظهار داشت: بسیج در هشت سال دفاع مقدس با حضور نظامی خود و امروز با بصیرت افزایی در عرصه های مختلف به ایفای نقش می پردازد، رفتار و اخلاق شایسته در کنار ایمان و تعهد باید از ویژگی های برجسته بسیجیان باشد تا به این طریق به الگویی برای دیگران تبدیل شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با بیان این‌‎که وظیفه امروز بسیج حرکت بر اساس مقتضیات و کمک به سازندگی کشور در عرصه های علمی و جهادی است، گفت: بسیج نه تنها در عرصه های سازندگی و دفاعی بلکه بایستی با نقش آفرینی در عرصه های علمی و اقتصادی، گره‌های کور این عرصه را باز کند.

 

وی در پایان با تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: نامگذاری یکی از روزهای سال با عنوان کتاب، اهمیت و نقش ترویج فرهنگ مطالعه را نشان می دهد، همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب تاکید کرده اند باید برای افزایش سرانه مطالعه در کشور، تمامی اقشار جامعه به کتابخوانی روی آورند./935/پ202/ب

ارسال نظرات