۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۴۷۱۵۸
با سخنرانی آیت الله علم الهدی؛

مراسم سالگرد ارتحال آیت الله ایازی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالگرد ارتحال آیت الله ایازی و دو فرزند برومندشان در رستمکلا برگزار شد.
سالگرد ارتحال آيت الله ايازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، مراسم سالگرد ارتحال آیت الله ایازی(ره) و دو فرزندن وی با حضور علما، روحانیان، مسؤولان کشوری و استانی و نیز با سخنرانی آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد و جمع کثیری از مردم ولایتمدار و عالم پرور، در رستمکلا بهشهر برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم معنوی که با حضور علما و روحانیان منطقه برگزار شد بر استفاده از سیره و روش این عالمان ربانی در زندگی تاکید شد.

 

حجت الاسلام مرتضی ایازی مدیر حوزه جعفریه رستمکلا در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر گفت: زندگی این بزرگان درس بزرگی برای ادامه راه و طریق درست زندگی کردن است.

 

وی افزود: بهره مندی از رفتار و منش اسلامی و ساده زیستی از جمله خصوصیات بارز این بزرگواران بوده که در طول سال های متمادی وجود داشته است و در این راستا علاوه بر تربیت عالمان دینی، ملجاء و پناهگاه مردم در دوران مختلف بوده اند.

 

حجت الاسلام ایازی در خصوص زندگی آیت الله شیخ ابوالحسن ایازی گفت: مرحوم آیت‌الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی(ره)، از علمای بنام استان مازندران به شمار می رفت که همواره از او به عنوان اسوه تقوی، تحصیل و ساده زیستی در میان مردم و بزرگان یاد می‌شود که عمر خود را را به پارسایی و زهد گذرانده است.

 

وی یادآور شد: زندگی آیت الله ایازی وقف دین و مکتب بود و هرگز لحظه‌ای برای دنیا سپری نشده است و سخن و گفتارش از درس‌های اخلاق، معاد و انبیا پر بود.

 

مدیر حوزه جعفریه رستمکلا ادامه داد: پسر ارشد این عالم فرهیخته مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدرضا ایازی(ره)، رییس سابق دادگاه تجدید نظر استان مازندران و رییس کل دادگستری استان گلستان بوده که در آذرماه 1381 بر اثر سانحه تصادف از دنیا رفته و مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد جواد ایازی نیز مسؤولیت حوزه علمیه جعفریه رستمکلا را بر عهده داشته است که متأسفانه این روحانی والا مقام نیز در روزهای اول ماه صفر89  بر اثر بیماری در گذشت.

 

حجت الاسلام ایازی بیان داشت: حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی از سال 81 و پس از ارتحال آیت الله ایازی مسؤولیت حوزه علمیه رستمکلای بهشهر را عهده دار شد و با سعی و جدیت هر چه تمام تر راه پدر بزرگوارش را ادامه داد و در طول این مدت 200 طلبه را برای خدمت به اسلام پرورش داد.

 

وی گفت: آیت‌آلله محمدجواد ایازی متولد شهر نجف اشرف و تنها یادگار آیت‌الله ایازی از علمای به‌نام استان مازندران است که بعد از رحلت پدر بزرگوارشان نه سال مسئولیت اداره حوزه علمیه  جعفریه رستمکلا را عهده‌دار بودند.

 

مدیر حوزه جعفریه رستمکلا خاطر نشان کرد: حوزه علمیه جعفریه رستمکلای بهشهر در سال 1341 و به دنبال درخواست عالم زاهد آیت الله کوهستانی(ره) از آیت الله علامه ایازی(ره) تأسیس و کار پرورش طلاب را آغاز کرد و تا کنون بیش از چهار هزار طلبه برای اسلام و مسلمین تربیت کرده است.

 

آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد نیز در این مراسم اظهار داشت: برگزاری یادواره ها و یادمان های مختلف برای بزرگداشت آیت الله ایازی و افراد نظیر ایشان بیانگر توجه به علم و دانش و شخصیت های برجسته ایشان است.

 

وی افزود: این یادمان ها آموزگاهی از علم و ایمان است که باید در پرتو همین علم آموزی ها بر صراط مستقیم هدایت شده و ثابت قدم باشیم./950/پ203/ب

ارسال نظرات