۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۴۷۱۷۰

استفاده از خاطرات دفاع مقدس در منبر تأثیرگذار است

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان رزمی تبلیغی گفت: بیان خاطرات دفاع مقدس در منبر بسیار تأثیرگذار است؛ رزمندگان در جبهه با الگوگیری از کربلا در جبهه حضور یافتند و این دلیل تأثیرگذاری خاطرات آنان است.
روحانيت و دفاع مقدس
حجتالاسلام عبدالله زارع، از روحانیان رزمی تبلیغی که سابقه 24 ماه حضور در جبهه را در کارنامه خود دارد، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش روحانیان در هشت سال جنگ تحمیلی گفت: حضور روحانیان در جنگ چشمگیر بود، با بررسی و مقایسه میان شمار سایر رزمندگان با جانبازان و شهدای روحانی دقت میکنید، این امر را میفهمید.
وی افزود: در حال حاضر نیز تعداد جانبازان و شهدای روحانی نسبت به جمعیت آنان قابل توجه است و آن را نمیتوان با سایر قشرهای مردم مقایسه کرد.
این روحانی رزمی تبلیغی خاطرنشان کرد: در ابتدای جنگ متأسفانه سازوکار حضور روحانی در جنگ به درستی طراحی نشده بود، غیبت در درسهایشان جایز نبود، در غیر این صورت حضور بیشتری از روحانیان را در جنگ شاهد بودیم.
وی بیان داشت: تعدادی از روحانیان با جمعی از دوستان هماهنگی کرده بودند تا از زمان آغاز عملیات آگاهی یابند و پس از آن در جبهه حاضر شوند و من از این دسته بودم.
حجتالاسلام زارع با اشاره به اینکه حضور روحانی در جنگ بسیار پرفایده بود، ادامه داد: حضور روحانی در عرصههای تبلیغی در خط مقدم یا پشت جبهه در کنار رزمندگان قوت قلبی برای آنان محسوب میشد و از هر جهت میتوان گفت که حضور روحانیان مایه خیر و برکت بود.
وی بیان داشت: این تأثیرگذاری به دلیل عامل بودن روحانیان حاضر در جنگ به گفتههایشان بود.
این روحانی رزمی تبلیغی خاطرنشان کرد: در میان لشکر ثارالله کرمان و لشکر بچه های شمال بیشتر نیروهای خط شکن از میان روحانیان و طلاب بودند.
وی گفت: پس از انس و ایجاد صمیمیت با برخی از رزمندگان به ما میگفتند که ما روحانیت را از این همنشینی شناختیم و پیش از این میپنداشتیم که زندگی آنان با زندگی انسانهای معمولی بسیار متفاوت است.
حجتالاسلام زارع با بیان اینکه در برخی از منبرهای خود به بیان خاطرات دوران دفاع مقدس میپردازد، اظهار داشت: بیان این خاطرات در منبر بسیار تأثیرگذار است؛ اعتقاد من این است که رزمندگان در جبهه با الگوگیری از کربلا در جبهه حضور یافتند و این دلیل تأثیرگذاری آنان است.
وی با بیان اینکه خاطرات برای رزمندگان اسلام تأثیر شگفتی دارد، ادامه داد: شهدای کربلا اسوه شهدا و رزمندگان ما بودند، انگیزه و هدف حضور آنان نیز انگیز و هدف شهدای کربلا بود، و ذکر آنان همان ذکر کربلا است./914/ت302/پ
ارسال نظرات