۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۴۷۱۷۵
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

کشتار مردم بی‌دفاع غزه، نقض آشکار حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری گفت: حوادث اخیر منطقه‌ای این حقیقت را اثبات کرد که شیوخ عرب منطقه‌ای برای حفظ تاج و تخت خود حاضرند بر سر خون مردم فلسطین نیز معامله کنند.
غزه در حصار

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با محکوم کردن حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه اظهار داشت: موج حملات رژیم اشغالگر قدس به غزه و میزان خسارات جانی و مالی بسیار کم سابقه و وحشتناک است.

 

وی با تأکید بر این‌که جنایت اسرائیل در غزه، آغازی بر فروپاشی سریع این رژیم است، خاطرنشان کرد: مولای متقیان در فرمایشی که بر آمده از جامعه شناختی بی نظیر ایشان است، فرمود؛ حکوت کفر با عدالت پا برجا می ماند؛ اما یک حکومت ظالم قادر به ادامه حیات نیست و این موضوع در طول ده ها قرن واقعیت خود را نشان داده است.

 

امام جمعه جلفا با اشاره به سکوت شرم آور جهانیان به ویژه سران برخی از کشورهای خودفرخته عربی در منطقه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ایران اسلامی تنها سنگر حقیقی دفاع از غزه و رهبر معظم انقلاب تنها رهبر صادق مبارزه با رژیم صهیونیستی در جهان است.

 

وی با تشریح مفاهیم عالی حقوق بشر از دیدگاه مبانی قرآن کریم و آموزه‌های دینی و نبوی خاطرنشان کرد: این وعده الهی باید ما را مصمم‌تر کند که از میدان مبارزه برای حق و عدالت و صیانت از کرامت انسان‌ها عقب ننشینیم و با کوچک‌ترین ناملایمات، دست از حق‌جویی و حق‌خواهی برنداریم.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که شعار حقوق بشر در غرب بهانه‌ای برای نقض کرامت انسانی مردم مظلوم سراسر جهان تبدیل شده است، گفت: کشتار مردم بی‌دفاع غزه، نقض آشکار حقوق بشر است، سؤال اینجاست که چرا مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب هیچ واکنشی نسبت به این حوادث از خود نشان نمی دهند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت اسف‌بار بهداشتی مسلمانان نوار غزه افزود: بنا بر گزارش‌های نهادهای بین‌المللی مردمی که در باریکه ساحلی غزه زندگی می‌کنند، عمدتا با استفاده از کمک‌های کشورهای خارجی و سازمان ملل و تونل‌هایی که مواد غذایی، مصالح ساختمانی، لوازم الکترونیک و خودرو از درون آن‌ها عبور داده می‌شوند، روزگار می‌گذرانند.

 

وی افزود: حقیقت امر آن است که سازمان‌های بین المللی نوکر حلقه به گوش صهیونیسم جهانی اند و کشورهای غربی مطیع اوامر لابی صهیونیسم، اما سؤال اینجاست که سران کشورهای عربی که ادعای مسلمانی دارند و خود را حامی فلسطین می پندارند، چرا وقتی پای عمل می رسد، سکوت اختیار می کنند.

 

امام جمعه جلفا با بیان این‌که سران خودفروخته و وابسته برخی از کشورهای بی‌تفاوت عربی در جنایات رژیم اشغالگر قدس شریک هستند، گفت: موج بیداری اسلامی و تحولات اخیر در کشورهای منطقه و همچنین مقاومت اسلامی سوریه در مقابل تروریست های داخلی و خارجی این حقیقت را اثبات کرد که شیوخ عرب منطقه‌ای برای حفظ تاج و تخت خود حاضرند بر سر خون مردم فلسطین نیز معامله کنند./935/ت302/ب

ارسال نظرات