۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۴۷۱۸۸
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‎‌شرقی:

تاثیرگذاری رسانه ملی بیش از تاثیرپذیری آن باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که ناتوی فرهنگی غرب حد و مرز نمی شناسد، گفت: تهاجم و غارت فرهنگی هدف استکبار برای ضربه زدن به نظام اسلامی است، باید به این مسأله مهم توجه داشت که تاثیرگذاری رسانه ملی بایستی بیش از تاثیرپذیری آن باشد.
حجت‌الاسلام علي انتظاري، امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‎‌شرقی، روز گذشته در مراسم آغاز پخش دیجیتال شبکه های رادیویی و تلویزیونی در منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی ایران با شکست در عرصه‌های نظامی، سال‌هاست که رو به تحمیل جنگ فرهنگی و عقیدتی آورده که تلفات آن به مراتب گسترده‌تر از جنگ نظامی است.

 

وی با تأکید بر این‌که بایستی از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور برای مقابله با تبلیغات ضدفرهنگی و ضددینی غرب استفاده کرد، گفت: مدعیان آزادی بیان در غرب تحمل ندای عدالت‌خواهی و حق رسانه‌ ملی را ندارند و اقدام به قطع شبکه‌های برون مرزی ایران اسلامی می کنند، این در حالیست که خود بدترین نوع تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای را علیه کشورمان آغاز کرده اند.

 

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر این‌که ناتوی فرهنگی غرب حد و مرز نمی شناسد، گفت: تهاجم و غارت فرهنگی هدف استکبار برای ضربه زدن به نظام اسلامی است و در این میان نقش رسانه ملی بسیار حیاتی است، اما باید به این مسأله مهم توجه داشت که تاثیرگذاری رسانه ملی بایستی بیش از تاثیرپذیری آن باشد.

 

وی به مبانی ارزشی و ولایی رسانه ملی تأکید کرد و گفت: رسانه ملی در ترویج فرهنگ ناب محمدی که نیاز امروز جامعه است، موفق عمل کرده و این زمینه حضور رسانه های بیگانه را در کشور کمرنگ کرده است، با این حال هنوز ایراداتی در برخی برنامه ها و کم‌کاری‌هایی در برخی عرصه ها وجود دارد که امیدواریم به زودی برطرف شود.


امام جمعه جلفا با بیان این‌که مردم مناطق مرزی کشور بیش از سایر مناطق در معرض جنگ نرم دشمن قرار دارند، گفت: متاسفانه پیش از این مردم این منطقه به علت عدم دریافت سیگنال‌های صدا و سیما با تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای غرب مواجه بودند، به عبارت دیگر این منطقه به جولانگاه شبکه های بیگانه تبدیل شده بود.

 

حجت الاسلام انتظاری با ابراز امیدواری از این‌که با راه اندازی شبکه دیجیتال، گرایش مردم به بهره‌مندی از شبکه‌های رسانه‌ ملی بیش از این افزایش یابد، از تلاش‌های سازمان منطقه آزاد ارس در ترویج فرهنگ، ارزش‌ها و تعالیم اصیل اسلامی در شهرستان جلفا تقدیر کرد.


بنا بر این گزارش، سامانه پخش دیجیتال 17 شبکه رادیویی و تلویزیونی با حضور مدیرکل صدا وسیمای مرکز آذربایجان شرقی و مسؤولان محلی و با 5 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت منطقه آزاد ارس در شهرستان جلفا به بهره برداری رسید.


گفتنی است، شهرستان جلفا با 55 هزار نفرجمعیت در 146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات