۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۷۱۹۹
سید حسن نصرالله:

حمله زمینی اسرائیل به غزه حماقتی بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان، حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه را حماقتی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: مقاومت غزه توانایی کسب پیروزی جدیدی بر صهیونیست ها را دارد.
سيد حسن نصرالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی که به مناسبت سومین شب از ماه محرم الحرام در مجتمع سید الشهدا(ع) در منطقه الرویس ایراد کرد با اشاره به پایداری و صلابت مقاومت اسلامی در فلسطین گفت: مقاومت و حامیان آن توانستند چهره زیبایی از پایداری، حکمت، شجاعت و قدرت را در برابر دشمن به نمایش بگذارند، پایداری نیروهای مقاومت و ملت مقاوم و حمایت ملت از این مقاومت یکی از عناصر قدرت به شمار می آید.

 

 

نصرالله تاکید کرد: غزه تاکنون پایدار و مقاوم مانده و اسرائیلی که در زمینه سیاسی، امنیتی و نظامی اشغالگری می کند، تنها چند روز پس از این نبرد، شگفت زده می شود و از شگفتی سخن می گوید. اسرائیلی ها هنگامی که گمان کردند توان موشکی مقاومت را در حملات اولیه از بین برده اند، مرتکب اشتباه و توهم بزرگی شدند چرا که توان موشک باران تل آویو و سایر اماکن همچنان از سوی مقامت وجود دارد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: مقاومت در غزه از قدرت و اراده و برنامه ریزی برخوردار است و با توجه به برنامه و امکاناتی که تدارک دیده شده است در برابر تجریه ای بسیار عظیم قرار دارد و صهیونیست ها اگر تصمیم بگیرند از راه زمین به غزه حمله کنند مرتکب حماقت بزرگی شده اند.

 

وی از درخواست رژیم صهیونیستی برای توقف موشک باران سرزمین های اشغالی خبر داد و تصریح کرد: اطلاعات رسیده حاکیست که اسرائیل از برخی کشورها خواسته است تا از مقاومت بخواهند موشک باران سرزمین های اشغالی را متوقف سازد، ولی مقاومت شرایطی را بدین منظور مطرح کرده که پایان کامل محاصره غزه یکی از این شرایط است و تعهد بین المللی خواسته است تا ترور و حمله جدیدی از سوی دشمن تکرار نشود. مقاومت نیازی به بررسی آتش بس ندارد، زیرا این به صلاحش نیست و حق دارد که این شرایط را درخواست کند.

 

سید حسن نصرالله ادامه داد: سخن درباره معکوس شدن واقعه و پیامدهای بسیار سخت مالی و اقتصادی برای اسرائیل آغاز شده است و در این حال ادعای حمله زمینی به غزه تنها یک اغراق به شمار می آید.

 

وی درباره مواضع دولت های عربی در قبال جنایت صهیونیست ها، گفت: کشورهایی نظیر ایران مواضع بسیار خوبی در قبال این جنایت ها اتخاذ کرده اند، اما دولت های عربی همچنان مواضع ضعیفی داشته اند. حکومت های عربی باید به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا حملات خود را متوقف ساخته و شرایط مشروع مقاومت را بپذیرد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان ساخت: هیچ کلامی مبنی بر قطع رابطه یا لغو توافقنامه ها یا استفاده از سلاح نفت یا افزایش قیمت ها برای فشار به آمریکا شنیده نمی شود. اوباما با یک تلفن می تواند این حملات را متوقف سازد، ولی وی همچنان از آنچه اسرائیل مرتکب می شود، حمایت می کند و این بدین معناست که وی تاکنون حتی یک کلمه نیز از اعراب نشنیده است.

 

نصرالله بیان داشت: همچنان امیدواریم حکومت های عربی مواضع مناسبی اتخاذ کنند و از این بیم داریم که دولت های عربی برای عقب نشینی از شرط ها به مقاومت فشار بیاورند تا مدعی شوند که در پی آرام سازی اوضاع بودند. حمایت از غزه خواسته اصلی است، زیرا غزه قادر است پیروزی جدیدی بسازد./980/ب901/ک

ارسال نظرات