۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۲۰۵
خطیب مسجد ارک تهران:

مصلحت اندیشی سبب بی غیرتی دینی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب مسجد ارک تهران با بیان این که مصلحت اندیشی در اسلام جایی ندارد بر اعلام شفاف موضع اشخاص تاکید کرد.
حجت الاسلام سيدحسين مومني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحسین مومنی شامگاه شنبه27 آبان‌ماه در مسجد ارک تهران گفت: مصلحت اندیشی در اسلام جایی ندارد و این کار باعث بی غیرتی دینی می شود.

حجت الاسلام مومنی گفت: حادثه عظیم کربلا از آنجا رقم خورد که حضرت کوچک ترین تعاملی با ظالم نداشت.

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) خود را این چنین معرفی می‌کند که «انا اهل بیت النّبوه و معدن الرّساله و مختلف الملائکه» و ویژگی‌های یزید را «رجلٌ فاسد» و «شاربُ الخمر» بیان می‌کند گفت: این اختلاف تفکر اجازه بیعت نمی‌دهد و کسانی با امثال یزید بیعت می‌کنند که جبهه خود و دشمن را درست نمی‌نشناسند و این است که به دین آسیب می‌زند.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که باید دشمنی شناسی از امام یاد گرفت اظهار داشت: نتیجه فشار ظالمان این می‌شود که حضرت از مدینه خارج می شود، باز از مکه خارج می شود و در بیابان‌ها آواره می‌شود ولی زیر بار ذلت نمی‌رود.

این پژوهشگر حوزوی با تاکید بر آموختن دشمن شناسی گفت: برای افزایش بصیرت حداقل مقتل خوارزمی را بخوانید، خواهید دید که غربت امام حسین(ع) ناشی از عدم منفعت مادی برای مردم کوردل آن زمان بود.

وی افزود: کسانی که تفکر مادی دارند بدانند که امام دنیا را رها کرد و در کربلا خونش را فدای دین خدا کرد که این نشانه همراهی نکردن مردم دنیا پرست با امام است.

حجت الاسلام مومنی غرور را عامل فاصله گرفتن از دین عنوان کرد و گفت: ابن ملجم مرادی هم در لشکر اسلام مغرور شد و تنها راه نجاتش باز گشت زیر سایه ولایت بود، اگر به دامن ولایت رکوع می‌کرد عاقبت به خیر می‌شد.

وی با بیان این که حر به ولایت ارادت نشان داد و خداوند او در دنیا و آخرت عاقبت به خیر کرد تاکید کرد: حر را سر لوحه قرار دهید و عبرت بگیرید از کسانی که مانند زبیر بر اساس میل به دنیا و دوری از ولایت در مقابل ائمه ایستادند و آسیب دیدند.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که مصلحت اندیشی در اسلام نهی شده است گفت: مانند حر در اسلام مصلحت اندیشی نکنید و شفاف خط خود را مشخص کنید و به جبهه حق بپیوندید.

خطیب مسجد ارک تهران در پایان نتایج مصلحت اندیشی را بی غیرتی و کم رنگی دین برشمرد.

گفتنی است در ادامه مراسم حاج منصور ارضی روضه خوانی کرد و مجلس پایان یافت./9595/پ202/ص

 

 

ارسال نظرات